• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro starten door op een cel te klikken

Status
Niet open voor verdere reacties.

fun_surfer

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2001
Hallo allemaal, ik wil een macro opstarten door op een cel te klikken. Dit moet mogelijk zijn, ik weet alleen niet meer hoe...
Ik werk met rijen die ik wel in wil vullen maar niet altijd zichtbaar wil hebben. Ik wil dus als ik op bijv. A23 klik dat rij 24 tevoorschijn komt. Als ik dan weer op A24 klik, wordt deze rij weer verborgen (misschien dat ik dit automatisch laat doen als ik het bestand afsluit, eerst het gebruiksgemak bepalen ;)).
Alvast weer bedankt, grtz fun_surfer.

Kijk even in de bijlage.

Als je een beetje met macro's gewerkt heb snap je wel hoe e.a. werkt.
En anders horen we het wel.

N.b. Cel A23 werkt nu twee kanten op. verbergen en zichtbaar maken van rij 24.

Zo iets voor alle rijen te maken lijkt me wat lastiger. Stel je klikt op 25, deze rij wordt verborgen. nu verberg je ook nog rij 24 en 23.
Hoe krijg je nu rij 25 weer terug? door eerst 23 te laten komen en dan 24 en dan 25... niet echt handig.
Verder hoe moet excel 'weten' of een rij terug wilt hebben of wilt verbergen als je op een cel in de A kolom klikt.
Tenslotte wat het ook nog lastig zou gaan maken is als je bv meerder rijen zou willen selecteren om er iets mee te doen.
Je selecteert daarmee ook de 'button' cellen in de A kolom, die worden dus verborgen, maar ik neem aan dat dat op dat monent niet de bedoeling was.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Withaar geweldig, dit is mijn bedoeling helemaal! Ik wil dit gaan toepassen in mijn uren-weekstaat van mijn werk: ik wil mijn eigen rijtijden en mijn eigen afstanden bijhouden en deze hier op invullen. Stel dat ik van 6:00 tot 22:00 werk (de bovenste rij), maar zelf maar van 6:00 tot 13:15 rij, dan wil ik dit in de rij hieronder invullen, inclusief de plaats waar we van chauffeur zijn gewisseld.
De rijen die ik dus wil verbergen danwel zichtbaar maken zijn dus om en om: altijd de bovenste rij de WERKtijden (die ik uitbetaald krijg) en de onderste rij mijn RIJtijden (stel dat er een bekeuring komt... :p).
Heel erg bedankt voor de vlotte reactie! Groeten fun_surfer.

Laatst bewerkt:
Cel als button

Als ik jou bestand "Cel als button" open werkt de macro perfect.
Ik heb deze echter in een ander bestand nodig voor het starten van een andere macro.
Ik heb jou macro daarvoor in de programmacode geplaatst, maar dit werkt niet.
Waar moet ik de macro neerzetten?

Opgelost.
Ik heb deze macro in de programmacode voor het betreffende werkblad gezet.

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("klikken")) Is Nothing Then
Calc 'dit is mijn te starten macro
End If
End Sub

Laatst bewerkt:
@jdvries1 Vraag stamt uit 2006, deze mogen met rust gelaten worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan