• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro tabblad verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hendriks245

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2007
Hallo,

Ik heb de volgende macro in een module gezet, met als doel een geselecteerd tabblad te verwijderen en vervolgens naar het tabblad "start" te gaan.

Sub Verwijderen_Klikken()
ActiveWindow.SelectedSheets.Delete
Sheets("START").Select
End Sub

Negen van de tien keer gaat dit goed, maar soms wordt mijn hele excelbestand afgesloten nadat ik op de knop "verwijderen" heb gedrukt.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Probeer eens met deze:

Code:
Sub Verwijderen_Klikken()
     Application.DisplayAlerts = False
         Blad = ActiveSheet.Name
              Sheets("START").Select
                  Sheets(Blad).Delete

Application.DisplayAlerts = True
End Sub

Succes, Cobbe

Ik heb deze code geprobeerd, maar helaas blijft het zo dat af en toe het hele bestand wordt afgesloten.

Er wordt nu met deze code ook af en toe een waarschuwing gegeven:

"Fout -2147417848 (80010108) tijdens uitvoering"

Het gekke is dat het afsluiten van het bestand en nu ook deze waarschuwing niet iedere keer zo is, het is af en toe!

Laatst bewerkt:
Heb je onder Extra de juiste verwijzingen aangevinkt?
Zie bijgaand beeld voor de verwijzingen zoals ik ze heb en waarmee ik tot op vandaag alles mee doe.

Cobbe

Bijlagen

• 2011-03-09_110717.png
    2011-03-09_110717.png
    49,4 KB · Weergaven: 256
Bij mij staat alleen ook "Microsoft Forms 2.0 Object Library" ook aangevinkt.

Meer verwijzingen hoeft geen probleem te zijn.
Welke Excel-versie gebruik je?
Kun je niet een copij van het bestand posten met dummie-waarden?

Cobbe

Ik ben niet in het bezit van Excel2010 en kan dus ook een en ander niet testen.

Cobbe

Dat is jammer, in ieder geval bedankt voor het meedenken!

Ik hoop dat iemand anders mij verder kan helpen?

Wil je deze aanpassingen eens testen, wie weet....
Dit is aangepast in xl2007
Ik heb de code uit uw te copiëren werkblad gehaald en in ThisWorkbook gezet.
En een aparte knop om te hernoemen.

Succes, Cobbe

Bijlagen

Dank voor dit bestandje, maar helaas sluit excel zichzelf nog steeds helemaal in plaats van alleen het tabblad te verwijderen!

Het blijft een mysterie!

Tja, ik heb echt mijn best gedaan.
Heb je nog andere code in dit bestand zitten?

'K snap niet dat er niemand is die dat even wil testen in een xl2010 versie.

Maar ja, ik vind het sneu voor u.

Succes, Cobbe

Ja, in het origineel zitten ook andere codes. Maar daar kan het probleem denk ik niet zitten, aangezien het document dat ik op dit forum heb gezet deze codes niet bevat en het probleem zich nog steeds voordoet.

Nogmaals heel erg bedankt voor de moeite! Ik hoop inderdaad dat iemand anders mij hierbij kan helpen.

Tip !

Sluit uw vraag af.(zet op opgelost)
en stel een nieuwe vraag met andere titel.

Cobbe

Hallo,

Ik heb helaas nog geen oplossing voor mijn probleem gevonden. Ik wil mijn vraag hierbij nog even onder de aandacht brengen.

Sla je 2007- of 2010-bestand eens op als Excel 97-2003-bestand,
dan kunnen veel meer mensen het testen.

PS: Dit is trouwens een advies aan alle mensen die op dit forum een voorbeeldbestand plaatsen: plaats dat bestand als Excel97-2003-bestand, dan kunnen veel meer mensen het openen en heb je meer kans op een goede oplossing.

Je kan eens een email sturen naar Trucker10 om je vraag onder de aandacht te brengen, die heeft zeker XL2010 om te testen.
M.i. echter zou het me verbazen moest het afsluiten iets te maken hebben met de macro om een tabblad te verwijderen. Er blijft toch zeker steeds 1 tabblad aanwezig in je workbook ?

Het voorbeeldbestande dat ik hier heb geplaatst, heb ik opgeslagen als 97-2003. Ik denk inderdaad ook niet dat het aan de macro kan liggen, want daar staat toch echt niets geks in. Er blijft inderdaad zeker één tabblad in het bestand staan, meerdere zelfs.

Bedankt voor de tip, ik zal Trucker10 proberen te benaderen met mijn probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan