• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro tabblad verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb via de phone de email ontvangen ;) , deze avond bij thuiskomst zal ik eens kijken /testen . Tot later .

In het Excel2002/2003-bestand heb ik zo'n 15 keer het blad probleemloos kunnen verwijderen.

De originele configuratie getest met de twee tabbladen en alles werkt perfect .
Als ik 1 of meerdere tabbladen als test bijvoeg loopt het mis Excel sluit af .

Heb de volgorde van de uitvoering macro gedraaid en meerdere malen feilloos getest .
Code:
Sub Verwijderen_Klikken()
Sheets("START").Select
Application.DisplayAlerts = False

Sheets("OUTPUT").Delete

Application.DisplayAlerts = True

End Sub

Test bovenstaande code in jouw origineel

Bedankt voor de supersnelle reactie!

Ik hoop dat dit gaat werken. Het enige probleem nu is dat in mijn originele bestand de OUTPUT bladen automatich worden aangemaakt en de naam krijgen die in cel F7 van het outputblad staat. Het blad heet dus niet meer "OUTPUT" als hij verwijderd moet worden.

Het gaat dus fout in de regel in jouw macro: Sheets("OUTPUT").Delete

Je merkt wel dat ik nog niet zo goed ben met macro's:rolleyes:

Waar komt dan de naam origineel vandaan ? dus wanneer krijgt F7 op het outputblad deze waarde ?

Ik heb even in het voorbeeld gezet hoe het ook in mijn origineel gaat.
Na het invoeren van een naam in het userform wordt deze naam in (in dit geval) C3 gezet. Vervolgens krijgt het tabblad deze naam.

Bijlagen

Mijn advies is van op blad Start een 2de knop te maken Verwijderen en hieraan een Userform te hangen met een combobox (die steeds update bij het openen v/h form) met alle werkbladnamen (zonder START en OUTPUT) en een OK-knop. Selecteer dan een naam in de cb en klik op OK, eventueel nog met een bevestigingswaarschuwing erbij.

Bedankt! Dit lijkt me een goed idee.

Het maken van het userform met een combobox gaat me lukken, maar hoe zorg ik ervoor dat die combobox steeds update bij het openen van het userform?
Ik kan me voorstellen dat ik in het startblad een lijst maak, net zoals voor combobox 1 (cel A17 t/m A22). Alleen deze lijst moet dan op een een of andere steeds aangevuld worden bij het invoeren van een nieuw blad?

Plaats onderstaande in de module van je nieuwe userform
Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
    If Sheets.Count > 2 Then
        For i = 3 To Sheets.Count
            sq = sq & Sheets(i).Name & "|"
        Next
        ComboBox1.List = Application.Transpose(Split(sq, "|"))
    End If
End Sub
Telkens je nu het formulier opent en er bevinden zich méér dan 2 werkbladen in het bestand wordt de lijst geupdate

Dit werkt inderdaad! Maar dan kom ik nu bij mijn laatste vraag (hoop ik), hoe krijg ik nu dan voor elkaar dat door het selecteren in de combobox van het te verwijderen blad en op de knop OK te drukken het blad ook verwijderd wordt?

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    If ComboBox1 = "" Then Exit Sub
    If MsgBox("Wil je dit blad echt verwijderen", vbOKOnly + vbExclamation, "Verwijderen tabblad") = vbOK Then
        Application.DisplayAlerts = False
        Sheets(ComboBox1.Value).Delete
        Application.DisplayAlerts = True
    End If
    Unload Me
End Sub

Heel erg bedankt voor deze input. Voor iedereen z'n input trouwens!

Ik ben hier enorm mee geholpen!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan