• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro te lang en werkt niet meer naar behoren

• Onderwerp starter Onderwerp starter HBot
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HBot

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2006
Bekijk bijlage Macro sap data.docxBeste forum,

Ik heb een groot bestand gemaakt waarin verschillende berekening plaats vinden, en tevens via macro's gegevens vorden verplaats/gekopieerd ect..

bijgaand stuur ik een elle lange macro mee dit ik via opnemen en schrijven(mede dankzij het forum) hebt samengesteld. deze heeft gewerkt, maar sinds kort heb ik geprobeerd iets te wijzigen(toevoegen) en sindsdien is ie de weg kwijt(beschreven in de bijlage.)

even kort uitleggen wat de bedoeling is van de Macro;
deel 1 is deels (kollomen) een kopie maken van een selectie op filter van de ene naar de andere pagina, de regels waar een vinkje staat, als er geen vinkje staat dan niet.
Nu slaat ie dit gedeelte over(ook als er een vinkje staat)
Deel 2 vanaf punt 1 is vergelijkbaar maar van een andere pagina en hier moet een gebied worden gekopieerd ,waarna regels worden toegevoegd.
vanaf punt 2 is nieuw heeft even gewerkt. maar nu..

Tevens ben ik in de overtuiging dat veel in de macro eenvoudiger kan.

helaas kan Ik het bestand niet meesturen, te groot, en er staat veel vertrouwelijke informatie in.
Hopenlijk kunnen julle me weer op weg helpen.
TNX
Henny

Ik heb de code wat opgeschoond en verkort maar zonder een voorbeeld blijft het een beetje koffiedik kijken.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Hallo Roncancio,

Je hebt me geweldig geholpen.:D
Ik heb een paar kleine aanpassingtjes gedaan en het werkt..
1 dingetje kom ik niet uit.
Nadat in de eerste fase data is gekopieerd krijg ik de formats niet (simpel)weg.

Bijgaand stuur ik de door mij aangepaste versie mee, msschien kun nog eens kijken.
sorry voor het voorbeeld,Ik heb nog deze aan te passen maar er zit te veel data in die nodig is..

TNX
HennyBekijk bijlage Code[1 versie2].doc

In bijgevoegd bestand heb ik je vragen beantwoord.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Bedankt Roncancio,

Werkt perfect. en ook een compacte Macro.
Op naar het volgende probleempje.

Gr
Henny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan