• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro uit add-in aanroepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lemmod

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2008
Hallo,

Ik heb de volgende macro staat in een xlsm bestand:
Code:
Private Sub Workbook_Open()
  Application.Run ("'ElementClasses (version 15).xlam'!VBAProject.EntryExitPoint.DesignEntry")
End Sub

Echter als ik de code gerund wordt dan volgt er een foutmelding:
Run-time error '1004':

Cannot run the macro "ElementClasses (version 15).xlam'!VBAProject.EntryExitPoint.DesignEntry'. The macro may not be available in this workbook or all macros may be disabled.

Zelfs als ik expliciet een verwijzing doe naar de locatie waar het bestand staat dan krijg ik deze foutmelding.
De macro DesignEntry is als public gedeclareerd en beide bestanden staan in dezelfde directory. De add-in staat ook in de lijst met add-ins van Excel.

Om het even expliciet te zeggen: dit gebeurt onder Excel 2007. Onder Excel 2003 heb ik het wel werkend met deze code opzet.
Weet iemand toevallig hoe ik deze aanroep wel moet doen zodat het werkt want ik kom er inmiddels niet meer uit.

Kijk eens hoe de macro beschreven wordt in de macrolijst na Alt-F8

Op zich zou dit voldoende moeten zijn:

Code:
  DesignEntry
End Sub
of
Code:
  Application.Run "DesignEntry"
End Sub

Laatst bewerkt:
snb bedankt voor je meedenken.

Als ik in de macrolijst kijk dan staat daar helemaal niks.
Probeer ik 1 van jouw aanroepen dan krijg ik dezelfde foutmelding.

[update]
Inmiddels ben ik zo ver dat ik een nieuwe/andere foutmelding krijg. Ik heb het VBAProject deel hernoemd naar een andere naam en nu krijg ik error 424 Object required.
Ik ga nu proberen die fout op te lossen en als ik dat voor elkaar heb en het werkt zoals ik wil dan laat ik dat ook wel weten

Laatst bewerkt:
Ik heb het probleem inmiddels opgelost. Ik heb de xlam hernoemd en VBAProject is ook veranderd in een unieke naam voor elke add-in. Nadat dat nog niet werkte heb ik de module ge-exporteerd en opnieuw aangemaakt via insert - module. Daarna de originele code er in geplakt en nu werkt het wel.

De aanroep is exact hetzelfde gebleven en nu werkt het wel. Misschien heeft een volgend persoon iets aan de handeling die ik gedaan heb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan