• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro uitvoeren bij bepaalde waarde in cel

• Onderwerp starter Onderwerp starter erka
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

erka

Verenigingslid
Lid geworden
8 dec 2004
Hallo,

ik zou graag een macro automatisch laten uitvoeren als de waarde in cel A1 "ja" is.

Ik ben al zover dat macro1 wordt uitgevoerd als de waarde in cel a1 wijzigt, maar ik zou willen dat deze macro alleen wordt uitgevoerd als de waarde "ja" handmatig wordt ingevoerd door de gebruiker van het bestand.

ik hoop dat het testbestandje meer duidelijkheid verschaft. Ik heb in de programmacode van het werkblad bepaald dat macro1 wordt aangeroepen als er een bepaalde waarde in cel A1 staat. De macro drukt het bestand daarna 1x af en slaat het op. Als iemand ook nog kan helpen om vervolgens Excel af te sluiten zou dat helemaal super zijn...

Alvast bedankt!

Bijlagen

Goedemiddag,

Hierbij :
Code:
Sub Macro1()
If Cells(1, 1).Value = "ja" Then
    ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1, Collate:=True, _
        IgnorePrintAreas:=False
    ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="C:\Users\Rutger\Documents\testbestand.xlsm" _
        , FileFormat:=xlOpenXMLWorkbookMacroEnabled, CreateBackup:=False
End If
End Sub

Gr,

Joske

Hoi Joske,

dit werkt super! Hoe kan ik in dezelfde macro bepalen dat Excel na het opslaan automatisch wordt afgesloten?

Voeg onderaan het volgende toe :

Code:
ActiveWorkbook.Close

Gr,

Joske

Hallo Joske, dank voor de reactie!

daarmee sluit het bestand wel af, maar het programma Excel niet? Is het mogelijk om Excel helemaal af te sluiten?

Deze wel:
Application.Quit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan