• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro uitvoeren bij wijzigen uitkomst formule value change?

• Onderwerp starter Onderwerp starter loggy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

loggy

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2011
Beste Allemaal,

Ik zit met een praktisch probleem. Ik heb een nogal gecompliceerde sheet, waarbij sommige zaken automatisch gerund moeten worden. Ik heb een formule met een grote hoeveelheid invoervelden. Het resultaat van deze formule is 0 of 1. Waarbij 0 betekent rij onzichtbaar en 1 zichtbaar. Dit wordt gerund door een macro. Ik heb het nu zo gedaan doormiddel van de functie selection_change met als target alle invoercellen. Dit werk opzich, enkel runt de macro dan telkens als een van die cellen wordt gewijzigd ookal heeft dit geen invloed op de uitkomst van de formule (0 of 1). Dit werkt niet prettig. Ik heb geprobeert via Worksheet_change, maar dit maakt het eigenlijk erger. De macro runt dan bij wijziging van elke cel. Wat ik zoek is een oplossing voor als de uitkomst van een cel wijzigd. Dus ik denk value_change of zoiets, maar kom hier niet uit. Ik heb een test bestandje gemaakt voor uitleg. In het bestand staan een aantal 0-en op een rij, als ik hier ergens een 1 van maak, moet de macro runnen, maar maak ik een andere cel dan ook 1, dan moet die macor niet meer runnen, omdat de uitkomst van de formule ongewijzigd blijft. Wellicht onduidelijke omschrijving, maar wellicht dat het bestand meer duidelijk maakt. Wie o wie kan mij helpen?

BVD,

Johan

Bijlagen

Zo'n macro runt inderdaad altijd. Het enige wat je kunt doen is meteen de macro stoppen indien het niet interessante cellen betreft, maar dat is de enige echte verbetering die je kunt doorvoeren

Zo'n macro runt inderdaad altijd. Het enige wat je kunt doen is meteen de macro stoppen indien het niet interessante cellen betreft, maar dat is de enige echte verbetering die je kunt doorvoeren
Bedankt, maar het probleem is niet dat hij blijft lopen, het werkt gewoon niet prettig als je 100 cellen in moet vullen en naar elke cel wordt een macro gerunt duurt op zich maar 1 sec, maar gaat er niet sneller van.

@ JeanPaul28, op zich wel interesant, alhoewel het nog geen oplossing voor het probleem biedt. Wat interesant is, is dat jou macro inderdaad runt aan de hand van de gewijzigde cel E10 en niet aan de hand van de invoercellen. Dat is dus al een stap dichterbij. Echter runt hij nog elke keer als een van de cellen E1-E9 gewijzigd wordt en niet enkel als cel E10 werkelijk wijzigt van waarde. (begin een beetje bang te worden dat ik naar het onmogelijk vraag, aangezien cel E10 iets berekent en dus eigenlijk altijd wijzigt.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan