• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro uitvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

nobody11

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
hallo iedereen,

ik heb via "recording" 3 macro's opgenomen.. nu zou ik graag een knop hebben waaraan ik een macro koppel die die 3 opgenoemn macro's tegelijk uitvoert (ipv elke macro apart), hoe moet k dit schrijven? ik heb al een macro trachten op te nemen waarbij ik op de 3 knoppen duw die elk de afzonderlijke macro's uitvoert, mr dit lukt nie.. iemand een idee?

hallo iedereen,

ik heb via "recording" 3 macro's opgenomen.. nu zou ik graag een knop hebben waaraan ik een macro koppel die die 3 opgenoemn macro's tegelijk uitvoert (ipv elke macro apart), hoe moet k dit schrijven? ik heb al een macro trachten op te nemen waarbij ik op de 3 knoppen duw die elk de afzonderlijke macro's uitvoert, mr dit lukt nie.. iemand een idee?
de macro's zien er zo uit

Sub breakeven()
'
' breakeven Macro
'

'
Range("B9").GoalSeek Goal:=0, ChangingCell:=Range("D3")
End Sub
Sub module2()
'
' module2 Macro
'

'
Range("C32").GoalSeek Goal:=0, ChangingCell:=Range("D32")
End Sub

nu zou ik dus nog een macro moeten hebben "totaal" genaamd,die bovnevermelde macro's uitvoert...

ik heb ten slotte nog een klein vraagje.. ik ben de macro's a h analyseren, en ik vroeg mij af , waarom staat daar op bepaald moment achter goal seek ":=" en niet enkel "="? wat is daar de reden van?

bedankt!!

Macro's samen voegen is niet zo moeilijk.

Elke macro begint met een;
Sub Naam_Macro()
en eindigt met een
End Sub

Nu heb je dit 3x, verwijder gewoon alle tussen liggende regels zodat je alleen één sub naam_macro() aan het begin en een End sub aan het eind overhoud.

Zet de werkbalk 'Formulieren', klik op de button en teken een button op je blad.
Excel vraagt automatisch welke macro je hier aan wilt koppelen, even selecteren en klaar.

Even terug naar jou voorbeeld, dan hou je dus dit over;

Sub breakeven()
' breakeven Macro
End Sub

Laatst bewerkt:
Macro's samen voegen is niet zo moeilijk.

Elke macro begint met een;
Sub Naam_Macro()
en eindigt met een
End Sub

tx, is opgelost!
Nu heb je dit 3x, verwijder gewoon alle tussen liggende regels zodat je alleen één sub naam_macro() aan het begin en een End sub aan het eind overhoud.

Zet de werkbalk 'Formulieren', klik op de button en teken een button op je blad.
Excel vraagt automatisch welke macro je hier aan wilt koppelen, even selecteren en klaar.

Even terug naar jou voorbeeld, dan hou je dus dit over;

Sub breakeven()
' breakeven Macro
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan