• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro: Unieke records in nieuw bestand..?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gilliss

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2006
Goedemiddag,

Mbt Excel ben ik op zoek naar een macro die ervoor zorgt dat bijvoorbeeld alle unieke records uit kolom A in een nieuw Excel bestand komen. ik ben iets soortgelijks tegengekomen: unieke records uit kolom A naar nieuw werkblad.

is zoiets ook mogelijk zodat het in een nieuw bestand komt?

het is wel zo dat in kolom B dan records zijn die horen bij kolom A, deze zouden ook mee moeten naar dat nieuwe bestand.
stel je voor ik heb 10 bedrijven met elk 3 werknemers dus 30 rijen. in kolom A staat dus 3x bedrijf A, 3x bedrijf B etc. in kolom B dan werknemer A, werknemer B etc.

het gaat er dan om dat er van bedrijf A 1 nieuw bestand komt met daarin alle 3 zijn werknemers. weer een ander bestand wordt dan die van bedrijf B met ook weer 3 werknemers.

Ik hoop dat hier iets uit valt op te maken. zie ook bijlage voor voorbeeld

als iemand mij hiermee kan helpen hoor ik het graag. de waardering zal groot zijn.

Bijlagen

Het werkt makkelijker als je de nieuwe waarde/ verdeling wil toevoegen aan een bestaande bestand. Die je ergens op een schijf hebt staan met op een vaste locatie en naam.

Voor het aanmaken van een nieuwe document dmv een Macro in Excel kun je de volgende code gebruikt:
Code:
    Workbooks.Add

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan