• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro update niet automatisch

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toetan03

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jul 2012
Ik heb een bestandje gemaakt met knippen en plakken om een muziek hitlijst voor een website te krijgen, maar opeens gaat het verversen (starten) van een macro niet meer automatisch.

Op de eerste blad wijzig je de positie van een liedje in de kolom Huidige week, hierdoor gaat in de naaste kolom het bijbehorende web code wijzigen. (dat werkt)
Echter op het tweede blad maak ik een PDF layout om te exporteren als PDF (ook om op de website te plaatsen).
Hier laat ik bijbehorende pictogrammen (up, down etc.) via een macro wijzigen.
En dat gebeurt dus nu opeens niet meer.

Wie heeft een idee?Bekijk bijlage HITZOUND helpmij.xlsm

De pictogrammen wijzigen als je de cellen van kolom A en B wijzigt in blad 'website' en daarna kolom A wijzigt in 'pdf'.

Het lijkt erop dat als je maar een of twee wijzigingen in Tabblad 'website' doet deze wel worden overgenomen, maar als je meer wijzigingen hebt gedaan (wat natuurlijk gebeurt) dat deze dan niet verwerkt worden.

Ook wil het gebeuren dat dan niet alle pictogrammen verschijnen.

Er zaten nog oude verborgen shapes in die steeds gekopieerd werden en te klein waren om op te merken (groene driehoeken, gele sterren).

Test het zo maar eens weer.

Geen select meer maar duplicate van shapes; andere naam geven en klaar volgens mij.

Bijlagen

Perfect. Ja dat krijg je als je met knippen en plakken verschillende dingen probeert.

Hier ben ik blij mee. Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan