• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro vakantiedagen vanuit een andere sheet in een kalender verwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijngroen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 nov 2018
Hallo,

Momenteel loop ik stage bij een bedrijf, maar ik kom niet uit een opdracht.
Ik hoop dat ik het zo goed uitleg, ik wil graag een macro maken per werknemer die week 1 tm 26 en week 27 tm 52 verwerkt in het voorbeeld kalender. Dit kan zijn met een kleurtje liefst het liefst zou ik de tekst van de eerste en tweede sheet erin willen, wie kan mij helpen ik heb geen flauw idee hoe het moet namelijk. Ik zelf dacht dat dit met VBA moest, wie kan mij in de juiste richting sturen. Dit valt ook niet onder mijn opleiding maar vindt het toch wel enorm interessant, daarom probeer ik het hier ook verder te zoeken(:.

Alvast bedankt.

ps ik wou het bestand toevoegen maar dit lukt mij helaas niet.

Martijn Groen

Laatst bewerkt:
Toevoegen document:
Klik op Ga geavanceerd en dan op de paperclip.

Begin met :

- het verwijderen van samengevoegde cellen
- standaardisatie van de kalander: per maand 6 weken
- verwijderen van exotica (table styles. geen horizontale schuifbalk): maak het bestand zo plat mogelijk.
- waarom geen kalendervorm met vertikaal 51 weken en horizontaal 5 dagen van de week ?

Ik denk dat je met de hand dit klusje veel sneller geklaard hebt dan met 'automatisering'

Laatst bewerkt:
Ik heb het aangepast, maar zou nog werkelijk waar nog niet weten hoe het aan zou moeten pakken.
Kan je me in de juiste richting sturen, door te zeggen welke functies/formules ik moet gebruiken.

Mvg,

martijn

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Wat moet het worden? Ik zie ergens een roodgekleurde a maar kan niet vinden waar deze vandaan komt of naar toe moet. Maak gebruik van datums dit zal, als het duidelijk is wat vergeleken moet worden, het vergelijken een stuk eenvoudiger maken.

Kan je dat even handmatig uitwerken in het voorbeeldbestand?

Bekijk bijlage marcel2.xlsm

Per werknemer zou een dit automatisch gedaan moeten worden per werknemer (macro), heb je enig idee welke formule of code ik hier zou voor moeten gebruiken.
In het nieuwe jaar zal dit ook automatisch moeten aanpassen namelijk in 2020, ik hoop dat je hier uit komt. Ik zou graag in een richting geduwd worden, want heb zelf echt geen idee hoe ik dit zou moeten doen.

Waarom wil je het allemaal in verschillende tabjes? Je kan eenvoudig met een paar formules een eeuwig durende kalender maken en dan geef je met voorwaardelijke opmaak de cellen een kleurtje. Wijzig in de tab 'Groen1' In A1 het jaartal en alles wordt bijgewerkt.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan