• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro > vanaf rij (eigen keuze) kopïeren naar ander blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

petervanweel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jun 2014
Ik heb een redelijk dringende excel vraag.

Wij ontvangen van de klant een zip-bestand, met daarin 5 .csv bestanden.
Op die .csv bestanden voeren wij nog een macro uit, om een aantal zaken aan te passen (de maco’s zijn gebouwd door een collega die hier inmiddels niet meer werkt).

Nu is hetvolgende aan de hand: 1 van die .csv bestanden moet opgeknipt worden, want het bestand is te zwaar om te importeren in ons registratie/facturatiepakket MCIS.
Ik kan dit wel handmatig doen, maar het vervelende is dan dat ik in diverse kolommen de voorloopnullen kwijt ben. Het is ook niet de meest effectieve werkwijze.

Mijn vraag:
Kan de macro op het bestand uitgebreid worden, dat het bestand automatisch opgespllitst wordt wanneer een x-aantal regels bereikt zijn?
Of heeft iemand een Macro > excel rijen kopiëren vanaf rij (eigen keuze)

Alvast dank voor je antwoord.

Mvg,
Peter

PS In bijlage het macro bestand bijgevoegd.Bekijk bijlage behandeling_converteren.xlsm

Een bestand kan nooit te zwaar zijn om in te laden. Voor zover ik het kan zien gebeurt er niets bijzonders met de macro's dus kan je het gewoon doorsturen naar MCIS.

Hier kan je nog wel wat proberen:.
Code:
TextFileColumnDataTypes = Array(1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, _
        1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1)
1 = standaard
2 = tekst

Je importeert dus alles als standaard en ja dan vallen bij getallen de voorloopnullen weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan