• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro VBA stapsgewijs uitvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Egbert12345

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2010
Hoi,

Ik meen mij te herinneren, maar ik kan mij vergissen, dat een macro ook stapsgewijs kan worden uitgevoerd. Weten jullie dat en zo ja, hoe doe ik dat? Googlen en de helpfunctie hebben mij niet geholpen.

groet Egbert

Ja; zet in de regel waar je de stapsgewijs wilt starten op <F9>, en start de macro (<F5>). De code stopt bij het markeringspunt, waar je met <F8> verder door de regels loopt.

Of, als je liever met de menu werkt:

• open de macro in het VBA venster
  • klik in de opdrachtregel waarmee je wil beginnen
  • kies Debug -> Toggle breakpoint of klik op de knop met het handje in de debug toolbar
  • er verschijnt een rode knop voor de regel waar het breakpoint staat
  • start de macro, de code zal stoppen bij de regel met het breakpoint
  • met de optie step into of de step knop op de debug werkbalk kan je nu regel per regel de code laten uitvoeren

Bijlagen

• Stepping.JPG
    Stepping.JPG
    48,1 KB · Weergaven: 24
Noem mij één gebruiker die sneller/makkelijker werkt met menu en muis. Sneltoetsen heten niet voor niets sneltoetsen. Dit in tegenstelling tot menu's die gewoon menu's heten :).

Waar staat ook alweer die Q in QAT voor ? :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan