• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro verwijder regels

Status
Niet open voor verdere reacties.

michaelg88

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2012
Beste mensen,

Ik gebruik onderstaande macro regelmatig om overbodige regels te verwijderen. Bij het voorbeeld hieronder draait het dus om "DB" in kolom G.

Application.ScreenUpdating = False

For I = Range("G1048576").End(xlUp).Row To 1 Step -1
If Range("G" & I) = "DB" Then
Rows(I).EntireRow.Delete
End If
Next

Application.ScreenUpdating = True

Nu zorgt dit om 1 of andere reden in 1 van me sheets voor een probleem aangezien alleen in deze sheet het 1,5 minuut duurt voordat de macro klaar is. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Op andere sheets heb ik dit probleem niet

Kan het zijn dat je kolom G om een of andere reden niet echt leeg is onder de gegevens?

Hoeveel regels heb je dan in gebruik in kolom G?

Ik heb het probleem al gevonden. Ik heb een formule op een andere sheet toegepast die beoordeeld of een bepaalde regel al eerder gebruikt is. Excel had daar duidelijk moeite mee omdat elke keer als een regel verwijderd zou worden de formule opnieuw uitgevoerd werd.

Work around is nu om voor het begin van de macro bij deze formule het "=" teken weg te halen, en einde weer terug te plaatsen.

In ieder geval bedankt voor het meedenken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan