• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro verwijderen en henoemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

SUVERMO

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2019
Hallo iedereen,
Is het mogelijk om in een macro een macro te verwijderen, en een macro te henoemen.
Voorbeeld.
In macro 1, Auto_Open verwijderen
In macro 3, NieuwAutoOpen hernoemen tot Auto_Open

Ik denk dat je beter kan uitleggen waarom je dat zou willen, als het al mogelijk is.

Dat verklaard voor mij nog niet waarom je een bestaande macro vanuit een macro een andere naam zou willen geven.
Daarnaast zou ik AUTO_OPEN sowieso niet gebruiken.

Beste

In “Inzenderslijst maken SUVERMO.xls” zou de bestaande macro “Auto_Open()” verwijderd moeten worden, mag niet opstarten bij het openen van het nieuw gemaakte bestand “*_Inzenderslijst.xls”, deze geeft dan een foutmelding. Dit mag voorzien zijn aan het begin van de macro “Inzenderslijst_maken(). In “Inzenderslijst maken SUVERMO.xls” moet een macro “NieuwAutoOpen()” komen die de macro “Inzenderslijst_maken()” verwijderd. De macro “NieuwAutoOpen()” moet na het verwijderen van de macro “Auto_Open()” hernoemd worden tot “Auto_Open()”.

nog een prettige jaarovergang en het beste voor 2020

Mij ook niet, maar zo verwijder je de 'Auto_Open" die in Module2 staat.
Code:
Sub hsv()
With ThisWorkbook.VBProject.VBComponents("Module2").CodeModule
    .DeleteLines .ProcStartLine("Auto_Open", 0), .ProcCountlines("Auto_Open", 0)
End With
End Sub

Daarvoor heeft de gebruiker dan wel toegang tot het objectmodel van het VBA project nodig.

Of je zet dit bovenin de Auto_Open:
Code:
If Right(ThisWorkbook.Name, 19) = "_Inzenderslijst.xls" Then
    Call NieuwAutoOpen
    Exit Sub
End If

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan