• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro voor cellen selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr_Miller

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2006
Allen,

Ik heb een vraagje, Ik probeer een macro te schrijven maar kom er niet uit. De macro moet (in onderstaand voorbeeld)

A B
1 maandag a
2 b
3 c
4 d
5
6 dinsdag g

de kolom achter maandag (in dit geval B) selecteren (is me nog gelukt) en dan naar beneden de kolom selecteren tot de eerste cel die leeg is, dit om dan alles achter maandag te kunnen kopieeren. (in dit geval zal dat B1:B4 zijn), Nu is alleen het probleem dat het aantal bij maandag niet hetzelfde is. Een andere keer kan dan wel alleen a,b,c zijn. Hij zou dus moeten kijken tot de eerst volgende lege cel.

Als ik deze heb kan ik die natuurlijk gewoon copieeren en dan ook toepassen voor dinsdag ed.

Wie kan mij met dit probleem helpen?

Bij voorbaad dank van een beginnende VBA gebruiker.

Gr.

Mr_Miller

Hallo

Code:
Sub selecteren()
Range("B1", Range("B1").End(xlDown)).Select
End Sub

Wigi

Wigi zei:
Hallo

Code:
Sub selecteren()
Range("B1", Range("B1").End(xlDown)).Select
End Sub

Wigi

Oke, bedankt. Dit lost een deel van het probleem op. Maar als ik nu niet weet in welke rij "Maandag" staat. Dus zoek in kolom A naar maandag en ga dan 1 kolom opzij. Dan heb ik de bovenste geselecteerd achter maandag, maar hoe dan naar beneden. (hetzelfde dus, hoe selecteer ik dan dinsdag, weet niet in welke rij deze begint)?

De kolom naar benden selecteren totaan de lege cel, maar vanaf de activecell.

Bij voorbaad dank.

Gr.

Mr_Miller

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan