skystormer
Gebruiker
- Lid geworden
- 8 mrt 2011
Hoi mensen,
Ik zit met het volgende.
Ik wil via macro opnemen een formulier oproepen.
Het standaard formulier dat excel kan oproepen ziet er al goed uit. En dus hoopte door "macro opnemen" deze kon oproepen.
Echter dit geeft vervolgens een foutmelding.
Is het mogelijk dit uberhaubt te doen met macro opnemen? (met vervolgens een sortering in kolom F van nieuw naar oud)
En zo niet, want dan wil ik deze uitbreiden.
Artikelnummer, wil ik alleen de opties mogelijk hebben uit kolom Q van tabblad Forecast.
Voorraadcontrole, opties uit de waarden in kolom M weergeven, echter het zijn geen verplichte opties.
Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg? En weet iemand waar ik via "dummy" taal kan zien hoe ik bijvoorbeeld al aan een textbox een bepaalde kolom kan hangen? (zodat de ingevoerde waarde ook wordt ingevuld in die kolom)
Bekijk bijlage PO invoeren form.xlsm
Dank en groet,
Rob
Aanpassing mbt Dummy taal:
Had misschien iets verder moeten zoeken, ga even kijken of ik een bestaand voorbeeld kan vinden om te zien hoe die is gemaakt.
Gevonden op:
http://www.gratiscursus.be/Excel_automatiseren/ExcelAut_les010.html
Ik zit met het volgende.
Ik wil via macro opnemen een formulier oproepen.
Het standaard formulier dat excel kan oproepen ziet er al goed uit. En dus hoopte door "macro opnemen" deze kon oproepen.
Echter dit geeft vervolgens een foutmelding.
Code:
ActiveSheet.ShowDataForm
Is het mogelijk dit uberhaubt te doen met macro opnemen? (met vervolgens een sortering in kolom F van nieuw naar oud)
En zo niet, want dan wil ik deze uitbreiden.
Artikelnummer, wil ik alleen de opties mogelijk hebben uit kolom Q van tabblad Forecast.
Voorraadcontrole, opties uit de waarden in kolom M weergeven, echter het zijn geen verplichte opties.
Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg? En weet iemand waar ik via "dummy" taal kan zien hoe ik bijvoorbeeld al aan een textbox een bepaalde kolom kan hangen? (zodat de ingevoerde waarde ook wordt ingevuld in die kolom)
Bekijk bijlage PO invoeren form.xlsm
Dank en groet,
Rob
Aanpassing mbt Dummy taal:
Had misschien iets verder moeten zoeken, ga even kijken of ik een bestaand voorbeeld kan vinden om te zien hoe die is gemaakt.
Gevonden op:
http://www.gratiscursus.be/Excel_automatiseren/ExcelAut_les010.html
Laatst bewerkt: