• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro voor formulier (opnemen werkt niet)

Status
Niet open voor verdere reacties.

skystormer

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2011
Hoi mensen,

Ik zit met het volgende.
Ik wil via macro opnemen een formulier oproepen.
Het standaard formulier dat excel kan oproepen ziet er al goed uit. En dus hoopte door "macro opnemen" deze kon oproepen.
Echter dit geeft vervolgens een foutmelding.
Code:
ActiveSheet.ShowDataForm

Is het mogelijk dit uberhaubt te doen met macro opnemen? (met vervolgens een sortering in kolom F van nieuw naar oud)
En zo niet, want dan wil ik deze uitbreiden.
Artikelnummer, wil ik alleen de opties mogelijk hebben uit kolom Q van tabblad Forecast.
Voorraadcontrole, opties uit de waarden in kolom M weergeven, echter het zijn geen verplichte opties.

Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg? En weet iemand waar ik via "dummy" taal kan zien hoe ik bijvoorbeeld al aan een textbox een bepaalde kolom kan hangen? (zodat de ingevoerde waarde ook wordt ingevuld in die kolom)

Bekijk bijlage PO invoeren form.xlsm

Dank en groet,

Rob

Aanpassing mbt Dummy taal:
Had misschien iets verder moeten zoeken, ga even kijken of ik een bestaand voorbeeld kan vinden om te zien hoe die is gemaakt.

Gevonden op:
http://www.gratiscursus.be/Excel_automatiseren/ExcelAut_les010.html

Laatst bewerkt:
Hoi,
gebruik volgende code:
Code:
Sub dotchie()
    Productieorder.Show
End Sub
mvg

Zal er zo eens naar kijken, voornamelijk kijken van 5 knoppen die ik gemist had in het formulier dat ik had gemaakt. Niet wetende wat ik kon verwachten.

Namelijk:
Verwijderen, volgende en vorige.
Toevoegen en sluiten.

Maar wat ik zo snel zag, kwam het al zeer erg in de buurt. (alleen vanwege dat ik geen knop toevoegen er in had geplaatst ook geen mogelijkheid om de gegevens toe te voegen)

Laatst bewerkt:
Hoi Excelamateur.
Het komt in de richting.
Echter het wil maar niet lukken.

Ik vond het standaard formulier waar excel mee komt al zeer goed.
als ik daar een macro voor zou kunnen maken om deze op te roepen zou bijna perfect zijn. En bijna is beter dan niets.
:)

Ik heb je combobox1.list aangepast naar de gegevens waar ik uit mag kiezen (werkblad "Forecast" kolom Q), verder wil ik dat er alleen keuze is uit de waarden uit kolom Q.
Een aantal commandboxen toegevoegd. Echter nog geen links daar aan gehangen.

Voor Combobox2 mogen de opties uit kolom M genomen worden, maar het is geen verplichte waarde. Indien hier een andere waarde wordt genomen moet deze in kolom M aangevuld worden.

Bekijk bijlage PO invoeren form(EA) 2.xlsm

Als iemand hier nog naar wil kijken. Zou geweldig zijn.

Dank en groet,

Aanpassing:
Heb deze als opgelost gezet.
Bij nader inzien, is het meer een optie voor het is leuk en mooi. Maar is met goed opletten en correct werken goed te ondervangen. Met hetgeen waar ik mee werk is het een vrij klein iets. Dat het meer een detail is.

Laatst bewerkt:
Oplossing alsnog gevonden in iets heel simpels.
standaard formulier werd niet opgeroepen via macro omdat ik het bereik niet liet ingaan vanaf A1.
Gegevensstructuur aangepast en nu lukt het.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan