• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro voor het saven van een copie in pdf

Status
Niet open voor verdere reacties.

rafifaisal

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2008
Berichten
19
Hoi,
Een tijdje geleden had ik van iemand een macro gekregen. Deze bewaarde een copie van mijn excelbestand in pdf formaat in een bepaalde map met een welbepaalde naam.
Heeft het altijd prima gedaan.
Maar nu krijg ik een foutmelding op ".ExportAsFixedFormat xlTypePDF, locatie & naam 'opslaan"

ub Spaarie()
With ActiveSheet 'of specificeer de sheet als Sheets("Factuur") ofzo
locatie = "C:\Gebruikers\rafi\Dropbox\Recu\" 'of "C:\Documents and Settings\Documenten\.."
naam = .Range("A33") & " " & .Range("E18") 'de cel met de bestandsnaam
.PrintOut 'uitprinten
.Copy 'kopie naar nieuw werkboek
With ActiveWorkbook
.ExportAsFixedFormat xlTypePDF, locatie & naam 'opslaan
.Close False 'sluiten zonder opslaan
End With
End With
End Sub

waar kan de fout liggen aub?
 
Welke foutmelding krijg je?
Welke versie van Office/Excel gebruik je?
 
Wat is de bestandsnaam? (A33 en E18)
 
In die cellen zet ik datum en een chassis die meteen ook als naam dienen wanneer ik ctrl + I druk
 
Kun je mijn vragen uit #2 ook nog even beantwoorden?
 
ok sorry
Excel 2010
Foutmelding 1004 tijdens uitvoering
Het document is niet opgeslagen. Mogelijk is het document nog geopend of is een foutopgetreden bij het opslaan van het document.
 
In die cellen zet ik datum en een chassis die meteen ook als naam dienen wanneer ik ctrl + I druk
Ik bedoel dus letterlijk, zo weten we nog niks.
 
tja letterlijk is de datum 02-10-2015 en chassisnr zijn 6 cijfers bv 123456
 
Ik vermoed dat het pdf-document nog geopend is in Acrobat Reader. Sluit Acrobat Reader af.
Als Reader niet geopend is heeft het misschien met netwerkrechten te maken.
Bestaat de map "C:\Gebruikers\rafi\Dropbox\Recu\" nog wel?
 
Laatst bewerkt:
tja letterlijk is de datum 02-10-2015 en chassisnr zijn 6 cijfers bv 123456
Ok, waar het me om ging is te zien of er niet toevallig tekens in zitten die niet toegestaan zijn in een bestandsnaam.
 
nee want heeft altijd zo gewerkt.
Zou het iets te maken kunnen hebben met windows 10 dat ondertussen op mijn laptop draait?
 
Nee, dat lijkt me niet. Is de locatie "C:\Gebruikers\rafi\Dropbox\Recu\" wel goed?
 
Ja die is ook correct. Dubbel gecheckt
En zou die anders geen foutmelding op deze lijn geven ?
 
Hij doet het hier goed, ook op Windows 10. Heb je de Sub al eens met F8 doorlopen om te zien of locatie & naam echt goed door komen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan