• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro voor kopieren naar eerst lege kolom in ander werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvangroen

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2008
Beste helpers,

Ik heb wekelijks een totaalsheet met diverse cijfers, deze totaalsheet wordt elke week automatisch gevuld door andere werkbladen, wanneer ik op bijwerken druk bij openen dan passen de waarden aan.

Nu wil ik graag een overzicht maken van alle weken naast elkaar, dus vanaf de totaalsheet een macro te maken dat hij de gegevens weg schrijft naar kolom A, de week erna (dus op de macro druk) naar kolom B, en ga zo maar door. Uiteindelijk krijgen wij dus 52 weken naast elkaar.

Echter weet ik niet hoe ik een macro maak die zoekt naar de eerst lege kolom, en de gegevens daarin plakt,
of heeft iemand een andere oplossing?

Alvast bedankt!

laatst ingevulde kolom

Code:
With Sheets("blad1")
icol = .Cells(1, Columns.Count).End(xlToLeft).Offset(0, 1).Column
.Cells(1, icol).Value = "blablabla"
End With

Niels

bedankt voor je hulp ben al eind op weg, echter wil ik nu dat hij ipv blablabla:D de waarde van kolom A kopieert, echter heb nu aantal dingen geprobeert, maar krijg het niet voor elkaar, wie helpt:D?

de 50 moet je zelf even aanpassen

Code:
Sub test()
With Sheets("blad1")
icol = .Cells(1, Columns.Count).End(xlToLeft).Offset(0, 1).Column
.Range(.Cells(1, icol), .Cells(50, icol)).Value = Sheets("blad2").Range("A1:A50").Value
End With
End Sub

Niels

Laatst bewerkt:
helemaal top,
en als ik rij 1 wil overslaan in dit geheel, die is namelijk altijd gevuld 2 t/m 50 niet, hoe dan:S

Code:
Sub test()
With Sheets("blad1")
icol = .Cells(2, Columns.Count).End(xlToLeft).Offset(0, 1).Column
.Range(.Cells(2, icol), .Cells(50, icol)).Value = Sheets("blad2").Range("A2:A50").Value
End With
End Sub

Niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan