• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro voor negeren query-update-waarschuwing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michiel Karel

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2007
Zoals de titel al weergeeft ben ik op zoek naar een macro die het mogelijk maakt om een waarschuwing uit te schakelen.

Ik heb een excel bestand aangemaakt die de gegevens uit access haalt en bij het openen automatisch vernieuwd.
Echter nu krijg ik elke keer dat ik dat bestand open een irritante waarschuwing dat ik de query die dit automatisch vernieuwen mogelijk maakt wel of niet wil inschakelen.

Ik wil die waarschuwing dus weg. En volgens mij moet dat met een macro kunnen. Ik kan het natuurlijk verkeerd hebben dus wijs me vooral op mijn fout als ik die maak.

Wie weet hoe ik dit moet oplossen? Alvast bedankt!

Groeten,

Michiel

Een manier om dit te doen, is:

1. het automatisch updaten uitzetten
2 code schrijven die uitgevoerd wordt bij het openen, dus met een ThisWorkbook_Open event. Die code bevat:

Application.DisplayAlerts = False
code voor het updaten van de query
Application.DisplayAlerts = True

succes ermee

Wigi

Beste Wigi,

het implementeren van de code is gelukt, en de waarschuwing verschijnt niet meer.

ik heb de code als gebeurtenis achter een knop in een formulier van de access database gezet, die het excel werkblad laat openen.

Echter, nu update hij de gegevens in access niet meer!

weet jij een manier om dit te fixen?

bedankt alvast!

Groeten,

Michiel

De code moet in het Excel werkblad komen, meer bepaald bij ThisWorkbook.

Ik heb geprobeerd bij Excel => eigenschappen blad 1, This workbook, en dan in het veld "algemeen" de code

ingevoerd, opgeslagen, de excel file opgeslagen, maar dat biedt geen resultaat, de code blijft verschijnen.

ik zag verder geen veld waar ik dat kan invullen, ik zal het bestandje even als zip bijvoegen. zou je er even naar willen kijken?

Mvg,

Michiel

Bijlagen

1. zet automatisch vernieuwen uit.

2. Dit moet je plakken bij ThisWorkbook:

Code:
Private Sub Workbook_Open()
    'code voor het updaten van de query
    Application.DisplayAlerts = True
End Sub

3. vervang de code met een ' hierboven door code om je query te vernieuwen.

Wigi

in de VB-editor dubbelklik je op ThisWorkbook en in het rechterscherm tik je de code van Wigi in

3. vervang de code met een ' hierboven door code om je query te vernieuwen.

en wat zou deze code kunnen zijn?

dank je! :)

haha oke dan :)

ik ga het even proberen.

In ieder geval erg bedankt voor de moeite, ik ben al een stuk verder dan eerst :).

JAAAAAAAAAAAAA

Het is gelukt!

Mijn grote dank gaat uit naar alle mensen hier van het forum die mij hebben geholpen :).

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

Het probleem is nog niet geheel opgelost, want het blijft niet stabiel lopen.
Ik heb een draaitabel aan de lijst gekoppeld die ik uit access haal.

Het automatisch updaten is geen probleem in blad 1, en de waarschuwing verdwijnt ook, dus dat is allemaal goed gegaan.

Echter wordt de aan blad 1 gekoppelde draaitabel niet automatisch geupdate.
Dit wil ik wel. Ik heb hier een macro voor opgenomen, maar ik blijf conflicten krijgen.

waar ik de macro ook zet schijnt het niet te werken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan