• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro voor opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eggie

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2007
Hallo,

Ik weet helemaal niet of het kan, maar ik wil een excel bestand opslaan dmv een macro,
en dan eigenlijk een MsgBox waarin dan een datum kan worden getypt..

Dus stel, het bestand heet "......overzicht" dan wil ik dat elke dag als het opgeslagen wordt dmv die macro de datum achter "overzicht" komt te staan.
Dus in dit geval wordt het dan "......overzicht 30-01-2007"

Ben benieuwd of zoiets mogelijk is!

Alvast bedankt,

Eggie

Egbert

Code:
Sub opslaan()
ThisWorkbook.SaveAs "C:\...... overzicht " & Format(Date, "dd-mm-yyyy") & ".xls"
End Sub

Pas pad en naam aan aan de eigen wensen en noden.

Wigi

Hallo,
Ik heb een vraag die hier op lijkt: Ik ben bezig met een macro. Het idee is dat de macro een kolom selecteert, deze kolom opent in een new file en dan opslaat onder de naam van het tabblad van de file waar die kolom vandaan komt. Het bestand moet worden opgeslagen dus met de naam van het tabblad, en als MSDOS-text. Dit wordt dus bijv. blablabla.scr (zodat het programma autocad deze file kan gebruiken). Alvast bedankt!

Groeten,
Alexander

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan