• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro voor pdf printen elk werkblad apart

Status
Niet open voor verdere reacties.

gemi66

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 okt 2010
Berichten
3
Hallo,
Waar ik naar op zoek ben is een (denk ik) macro voor het volgende:

In excel heb ik op blad 1 een invulmogelijkheid gemaakt, die terugkomen op de volgende werkbladen. Nu zou ik elk werkblad als pdf, apart willen printen en opslaan. Dus het bestand bestaat uit 11 werkbladen en als alles geprint is heb ik dus 10 pdf bestandjes.
(11 bladen- 1 invulblad.) Ik heb al wat gedaan met macro en cute pdf het werkt maar het slaat maar 1 pdf bestandje op.
Heeft iemand een idee?

Gerard
 
Gerard,

met onderstaande code kom je denk ik een stukje op gang:

Code:
For x = 2 To 11
    Sheets(x).PrintOut Copies:=1, ActivePrinter:="Adobe PDF op Ne05:", Collate:=True
Next x

LET OP!
Bij mij is de instelling "Adobe PDF on Ne05", dit kan bij jou iets anders zijn.

Je zult het opslaan van het document nog moeten toevoegen.
 
Bedankt voor je reactie.
Ik heb het even geprobeerd, maar ik heb nu hetzelfde als wat ik al beschreven had.
Ik had al een macro gemaakt waarbij dan de PDF writer geselecteerd wordt, maar het probleem bij het opslaan is dat er 10 opslaan als schermpjes openstaan, maar er wordt er maar 1 opgeslagen. Wat ik bij jouw macro had was dat de pdf printer wel als standaard geselcteerd moet staan. \of zie ik het verkeerd?

Gerard
 
Gerard,

Plaats jouw poging dan eens want uit de tekst kon ik niet opmaken dat ik hetzelfde aan het maken was.

Hier een code om de active printer terug te zetten:

Code:
Sub PrintToPDF()
    Printer = ActivePrinter
    For x = 2 To 11
        Sheets(x).PrintOut Copies:=1, ActivePrinter:="Adobe PDF op Ne05:", Collate:=True
    Next x
    ActivePrinter = Printer
End Sub
 
Hierbij mijn code ( betreft in dit geval 3 werkbladen):
Sub Macro2()
'
' Macro2 Macro
'

'
Sheets("bijlage 1").Select
ExecuteExcel4Macro "PRINT(1,,,1,,,,,,,,2,,,TRUE,,FALSE)"
Sheets("bijlage 2").Select
ExecuteExcel4Macro "PRINT(1,,,1,,,,,,,,2,,,TRUE,,FALSE)"
Sheets("bijlage 3").Select
ExecuteExcel4Macro "PRINT(1,,,1,,,,,,,,2,,,TRUE,,FALSE)"
Application.Goto Reference:="PERSONAL.XLSB!Macro2"
End Sub

Gerard
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan