• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro voor som ongeacht aantal rijen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marky76

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2002
Beste,
In bijlage vindt je een een klein bestandje. In tabblad 1 en tabblad 2 wil ik de somen maken van de 3 rijen. In tabblad 1 zijn er minder rijen dan in tabblad 2.
Nu zou ik graag een macro hebben die voor mij het totaal maakt van de 3 kolommen.

En als ik in tabblad 2 ga en die zelfde macro gebruik dan moet die ook som kunnen maken van 3 kolommen ook al is het aantal rijen minder dan in blad 1.

Dus het moet gaan om een macro die de som van de 3 kolommen kan maken ongeacht het aantal rijen. Zodanig dat de macro in andere files kan gebruikt worden waar van de eerste 3 kolommen het totaal moet gemaakt worden ongeacht het aantal rijen.

Groeten,
Mark

Bijlagen

En waarom gewoon niet in A10 van eerste tabblad:

=SOM(A$1:A9)

en dan verder kopiëren.

Wigi

Marky76, Zonder nu direct in de VBA te willen duiken... Wat is er mis met de functie Sum (Som)? Eventueel kan je deze héél snel inzetten door het knopje met het sigma-teken (= dat rare op z'n kant liggende e'M'etje) op je knoppenbalk aan te klikken.

Groet, Leo

Laatst bewerkt:
Beste,
Dit is maar een simpel voorbeeld. Ik weet hoe ik een som moet maken, ken dit al lang, maar wat ik niet kan is om dit in vba te doen.
Want dat stukje macro zal in een andere gevoegd worden.
En als ik een download doe van die file dan moet ik altijd manueel de som gaan maken van 3 kolommen. En nu wil ik dit in vba. Maar mijn groot probleem is dat ik de ene keer 20 rijen heb en de andere keer 12 enz. Dus ik zou een code willen op dit simpel voorbeeld die automatsich detecteert hoeveel rijen er zijn en dan daaronder de som plaatst.

Groeten,
Mark

Justes, Ehhhh... je had VAST een andere bedoeling met die getoonde link...:D Maar nu verwijs je naar dezelfde topic als waarin we aan't schrijven zijn...:D:D

Groet, Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan