Hoi,
Ik ben bezig een tabel aan te leggen van basisscholen.
Informatie, zoals (mail)-adres, website, etc haal ik van het web en plak ik in Excel (zie bijlage), waarna de volgende handelingen moeten worden verricht:
- gegevens selecteren
- opdracht 'kopiëren' geven
- naar de eerste cel op de volgende rij gaan
- opdracht plakken speciaal; transponeren geven
- de eerder geplakte gegevens opnieuw selecteren en verwijderen.
Ik kom er niet ui om dit in een macro te laten werken; hieronder de 'listing' zoals totnutoe gemaakt:
Sub Trans()
'
' Trans Macro
' De macro is opgenomen op 30-6-2006.
'
Range("B984:B994").Select
Selection.Copy
Range("A982").Select
Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteAll, Operation:=xlNone, SkipBlanks:= _
False, Transpose:=True
Range("A984:B995").Select
Application.CutCopyMode = False
Selection.Delete Shift:=xlToLeft
Range("A985").Select
End Sub
Probleem is natuurlijk, dat de aangegeven selecties steeds met één rijnummer wordt verhoogd.
De macro moet dus alle handelingen verrichten vanaf het moment det de gegevens van het web zijn 'geplakt', waarbij de actieve cel die in de linker-bovenkant van de selectie is (in de bijlage A984).
Ik hoop dat iemand me kan helpen, want in moet ze handers 'handmatig' nog zo'n 3500 herhalen .........
Bij voorbaat dank, Valijn
Ik ben bezig een tabel aan te leggen van basisscholen.
Informatie, zoals (mail)-adres, website, etc haal ik van het web en plak ik in Excel (zie bijlage), waarna de volgende handelingen moeten worden verricht:
- gegevens selecteren
- opdracht 'kopiëren' geven
- naar de eerste cel op de volgende rij gaan
- opdracht plakken speciaal; transponeren geven
- de eerder geplakte gegevens opnieuw selecteren en verwijderen.
Ik kom er niet ui om dit in een macro te laten werken; hieronder de 'listing' zoals totnutoe gemaakt:
Sub Trans()
'
' Trans Macro
' De macro is opgenomen op 30-6-2006.
'
Range("B984:B994").Select
Selection.Copy
Range("A982").Select
Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteAll, Operation:=xlNone, SkipBlanks:= _
False, Transpose:=True
Range("A984:B995").Select
Application.CutCopyMode = False
Selection.Delete Shift:=xlToLeft
Range("A985").Select
End Sub
Probleem is natuurlijk, dat de aangegeven selecties steeds met één rijnummer wordt verhoogd.
De macro moet dus alle handelingen verrichten vanaf het moment det de gegevens van het web zijn 'geplakt', waarbij de actieve cel die in de linker-bovenkant van de selectie is (in de bijlage A984).
Ik hoop dat iemand me kan helpen, want in moet ze handers 'handmatig' nog zo'n 3500 herhalen .........
Bij voorbaat dank, Valijn