Macro voor verbergen van gelezen items

Status
Niet open voor verdere reacties.

sretlow

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 apr 2008
Ik wou een macro maken (opnemen) waarbij ik een filter instel die alleen ongelezen berichten laat zien. Dus als ik in een map sta met e-mail wil ik op die knop kunnen drukken zodat ik kan switchen tussen alle berichten tonen en alleen ongelezen berichten tonen. Nu moet ik telkens naar filters, more choices, unread uit of aanvinken, ok, ok. Aangezien dit ritueel nogal vaak voorkomt zoek ik naar een makkelijke oplossing. Ik dacht dus een macro op te nemen die dit voor mij uitvoert. Maar die optie zit niet meer in outlook 2003. Het kan alleen via programmeren in VBA en dat kan ik helaas niet.

outlook heeft deze functie al min of meer ingebouwd.
In de map zoekmappen (w.s. onder de map verzonden items) staat de map ongelezen mail.
Daar heb je in één map al je ongelezen mail.
Wanneer deze map er bij jou niet is, kun je deze toevoegen door met rechts op zoekmappen te klikken > nieuwe zoekmap en dan de map te selecteren uit de geboden opties.

mvg leo

Ja, die map ken ik en heb ik ook aan staan. Maar ik heb een regel ingesteld dat alles wat niet afkomstig is van een collega doorgestuurd moet worden naar een bepaalde map. Het gaat er mij dus om dat ik met een druk op de knop alle mailtjes die verborgen staan weer zichtbaar kan maken en ook weer met 1 druk op de knop (allemaal) kan verbergen. Ik heb bv een map "prive" met mail vanaf thuis. Ik wil dat de mail niet direct zichtbaar is in de map zodat een collega die toevallig voorbij komt lopen de onderwerpen enz kan lezen. Dus staat die map ingesteld op "only unread mail" tonen. Maar ik wil wel snel die map zichtbaar kunnen maken op het moment dat ik iets moet opzoeken hetgeen meerdere malen per dag voorkomt. En dan ook weer snel kunnen verbergen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan