Macro voor wisselen SMTP server in outlook 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

azertyke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 sep 2009
Hallo,

eerste maal op het forum hier. Ik heb een klein probleem ivm Outlook 2007. Ik ben een laptopgebruiker en ik gebruik deze zowel thuis als op het werk. Ik gebruik hierop outlook en het nadeel is dat ik telkens van smtp server moet veranderen als ik op het werk/thuis ben. Het werk laat namelijk enkel de eigen smtp server toe en thuis kan ik deze enkel met vpn bereiken. Thuis werk ik dus met smtpserver van mijn isp. Mijn vraag was nu of het mogelijk is een macro aan te maken, met 2 knopjes in outlook bvb thuis en werk, waardoor ik makkelijk de smtp server kan veranderen. Het grootste probleem hierbij is dat ik enkel een notie heb van vba. Veel verder dan een inputbox en msgbox kom ik niet... Zou iemand mij kunnen helpen om deze macro(s) te maken?

Groeten
ps: sorry als dit in het outlook forum moest, maar het leek mij toch eerder een programmeervraag dan een outlookvraag...

Deze instellingen worden opgeslagen in het windows-register.

Waar die in het windowsregister staan kun je achterhalen door met de registereditor te zoeken naar de tekenreeks van de naam van de smtp server.
De plaats waar dat staat heet sleutel en vervolgens sectie.
Dan kom je er meteen achter hoe die account in het windowsregister heet.

Voorbeeld:

Ik kan de smtp-server van 1 van mijn accounts in een berichtenvak zetten met de volgende macro:

Code:
Sub smtp_lezen()
  msgbox = CreateObject("wscript.shell").regread("HKCU\Software\Microsoft\office\Outlook\OMI Account Manager\Accounts\00000002\SMTP Server")
End Sub
deze Macro kun je in willekeurig welk Office-programma draaien.

Laatst bewerkt:
Beste snb,

ik ken de namen reeds van de smtp servers, maar ik vroeg me af of het mogelijk was om snel van de ene naar de andere server over te schakelen met een simpele druk op de knop...

Groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan