• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro voor zoeken met voorwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

groenenbb

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2007
Hoi allemaal,

Voor een excelbestand ben ik opzoek naar een macro die het volgende moet doen.

De leverancier is hier gekoppeld aan een bepaald bonnunmmer.
Nu zou ik graag willen dat wanneer ik een code invoer de omschrijving en het bedrag automatisch uit een prijslijst gehaald word. De prijslijst moet in dit geval de prijslijst van de reeds ingevulde leverancier zijn. Voor de zoekfunctie binnen een bepaalde range heb ik al een macro (alhoewel nieuwe altijd welkom zijn), echter hoe kan ik nu de code ophalen uit een bepaalde lijst die afhankelijk is van de ingevulde leverancier?

Wie o wie ?

gr. Stefan

Bijlagen

Hi Stefan,

Dan kan vlot met de functie vert.zoeken

Joske

Het is niet echt wat ik bedoel, maar komt wel in de richting.

Het blad is namelijk voorzien van een snelkoppeling. Deze koppeling opent dmv macro een inputbox voor het unieke nummer. Door het invoeren van het nummer zal er een aantal gegevens opgehaald worden uit een andere gekoppeld programma. Een van deze gegevens is de leverancier. Nu wil ik dus dat wanneer ik een code invoer de gegevens van die betreffende leverancier gebruikt dient te worden. Inderdaad kan dit ook met vert.zoeken echter dan ben ik gebonden aan het max aantal formules dat excel aan kan.

Ter info de codes zijn bij veel leveranciers hetzelfde alleen is de prijs variabel.

gr. Stefan

Dit is een aanzet

Code:
Sub wigi()

Dim wbPrijslijst As Workbook
    Dim rGevondenCel As Range

Set wbPrijslijst = Workbooks.Open("PrijslijstVanDezeLeverancierInclusiefPad")
    'bv. Set wbPrijslijst = Workbooks.Open("C:\Jansen\Prijslijst.xls")

'dan nog zoeken in de prijslijst
    Set rGevondenCel = wbPrijslijst.Sheets("juisteblad").Range("juistebereik").Find(what:="omschrijving", LookIn:=xlValues, lookat:=xlWhole)

'verdere code

'prijslijst sluiten
    wbPrijslijst.Close False

End Sub

Verder moet je dan maar zelf wat gaan uitpluizen.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan