• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

[Macro] Voorwaardelijke opmaak niet in gekopieerde cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrLee86

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2007
Hallo allemaal,

Ik gebruik de volgende macro voor het realiseren van voorwaardelijke opmaak in mijn worksheet:

Code:
Private Sub Workbook_SheetChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)
Dim c As Range
For Each c In Target.Cells
With c
Select Case .Value

'Dagdienst
Case Is = "D"
    .Font.ColorIndex = 1
    .Font.Bold = True
    .Interior.ColorIndex = 43

End Select
End With
Next c
End Sub

In deze sheet gaat het om een planning, die bestaat uit twee rijen. De bovenste rij is de rij "gepland", waarin de initiele planning wordt gemaakt. In de rij daaronder wordt het aantal werkelijk gedraaide uren bijgehouden.

Voor een initiele vulling worden de waarden in de rij "gepland" automatisch gekopieerd naar de rij "werkelijk". Hiervoor gebruik ik de formule (per cel): =A1.

Het probleem is echter dat de voorwaardelijke opmaak niet doorgevoerd wordt in de rij werkelijk (bij een initiele vulling).

Heeft iemand hier een oplossing voor?

p.s. ik kan geen voorbeeld bijvoegen, want ik krijg het bestand niet kleiner dan 2 mb, aangezien er maar maximaal 100 kb toegestaan is.

Waarom niet in de voorwaardelijke van Werkelijk verwijzen naar de waarde van gepland?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

@Roncancio
Omdat de inhoud tussen deze twee rijen kan verschillen. Ik weet niet op welke manier ik dit zou moeten koppelen, zodat in de rij werkelijk onafhankelijk gewijzigd kan worden van de rij gepland. Daarbij maak ik gebruik van ongeveer 10 verschillende kleuren, wat voorwaardelijke opmaak beperkt (excel 2000).

Of zie ik dat verkeerd?

@Roncancio
Omdat de inhoud tussen deze twee rijen kan verschillen. Ik weet niet op welke manier ik dit zou moeten koppelen, zodat in de rij werkelijk onafhankelijk gewijzigd kan worden van de rij gepland. Daarbij maak ik gebruik van ongeveer 10 verschillende kleuren, wat voorwaardelijke opmaak beperkt (excel 2000).

Of zie ik dat verkeerd?

Excel 2000 kan inderdaad geen 10 kleuren aan, maar dat is onderstaande voor mij niet duidelijk:

Code:
Voor een initiele vulling worden de waarden in de rij "gepland" automatisch gekopieerd naar de rij "werkelijk". Hiervoor gebruik ik de formule (per cel): =A1.

Het probleem is echter dat de voorwaardelijke opmaak niet doorgevoerd wordt in de rij werkelijk (bij een initiele vulling).

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
  if target.row=2 then
  For Each cl In Target.Cells
    If cl.Value = "D" Then c0 = c0 & cl.Address & ","
  Next
  With Range(left(c0,len(c0)-1))
    .Font.ColorIndex = 1
    .Font.Bold = True
    .Interior.ColorIndex = 43
  End With
  End if
End Sub

Status