• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro vraag: hoe laatste regel te kopieren naar volgende met criteria dmv macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

paul1983

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2008
Berichten
25
Dag! Ik zou het enorm waarderen als iemand mij kan helpen met een specifieke macro vraag. Ik heb een voorbeeldbestand toegevoegd dat mijn vraag misschien wat verduidelijkt.

Vraag: hoe ziet een macro eruit die mij in staat stelt de laatste regel te kopieren naar een regel eronder voor het bereik B5:M27? De omschrijvingsrij (rij 4 = constante/permanente rij) mag niet gekopieerd worden (indien mogelijk is dit te voorkomen). De bedoeling is dus dat de macro eerst als criteria opzoekt wat de laatste regel is in het bereik B5:M27 en vervolgens deze regel kopieert naar een regel eronder wanneer macro geactiveerd wordtBekijk bijlage Voorbeeldbestandje.xls.

Ontzettend bedankt voor alle hulp!

Mvg Paul
 
Ben er achter gekomen. Voor degene die het antwoord wil weten:
Sub CopyRow()
Last = Cells(Rows.Count, "B").End(xlUp).Row
Range(Cells(Last + 1, "B"), (Cells(Last + 1, "M"))).Value = Range(Cells(Last, "B"), (Cells(Last, "M"))).Value
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan