• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro vraag in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjoemie1985

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2008
Bekijk bijlage 129527

ik heb hier een excel bestand met een knop met een macro, die er voor zorgt dat de gevens uit kolom A verdeelt over een aantal kolommen er naast (zie bijlage)
maar nu heb ik er nog een klein probleempje mee.

Het probleem is dat hij de de gene waar bijvoorbeeld geen klant naam of Key is in gevuld dat hij deze totaal overslaat.

en als hij wegingen tegen komt waar alleen bruto instaat slaat hij deze ook over slaat.

in feite moet hij gewoon alles na checken en de gegevens goed in de juist kolom plaatsen, wie kan mij hiermee helpen?

Volgens mij bedoel je het zo.
(zij bijlage).

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Ik zag in ieder geval dat je de oude macro die ik had een stuk eenvoudiger hebt kunnen maken daarvoor in ieder geval bedankt. :D

hij werkt inderdaad wel maar zo gouw ik een nieuwe lijst wegingen er in plak, over die andere heen en dan op weging klik geeft hij alleen de eerste 2 wegingen uit kolom A weer :S:confused:

Laatst bewerkt:
Heb je een voorbeeld van de nieuwe lijst?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

hierbij de nieuwe lijst met wegingen in het bestandje wat je hebt gemaakt.
Hij zet alleen de 1e 2 in de lijst en dan stopt hij gewoon en geeft verder geen melding ofoz.
Bekijk bijlage 129861

en als het zou kunnen mag er eigenlijk voor of achter ook komen te staan of het een eerst of 2e weging is en dus bij een enkele weging hoeft er dus alleen weging komen te staan.
op de weeg brug kun je namelijk een enkele weging doen en een dubbele weging.

dus bij enkele weging wil je alleen het gewicht weten als je kar beladen is.
En bij een dubbele weging is weging 1 het gewicht als je beladen bent en de 2e weging als je je lading gelost hebt.
en hier kan dus soms een dag verschil in zitten.

en bij een duplicate ticket houd in dat ze meerdere malen op de print/ weeg knop van de weegbrug terminal hebben gedrukt.
die duplicaten hoeven dus in principe niet worden mee genomen naar die lijst, maar als het niet anders kan dan maogen ze er wel in. :)

Laatst bewerkt:
Hij zet alleen de 1e 2 in de lijst en dan stopt hij gewoon en geeft verder geen melding ofoz.

Dat komt door de manier waarop de lus is opgebouwd...
Code:
While Len(Trim$(Range("A" & lRij).Value)) > 0
De lus blijft met deze regel doorlopen totdat er een witregel wordt gevonden. Nou is de ellende dat je tabel óók witregels tussendoor heeft (op regel 16 is de eerste) en niet alleen op het einde (wat Roncancio waarschijnlijk verwachtte). Dus als je de witregels in je tabel verwijderd, kom je alweer een stuk verder.

Groet, Leo

als ik die regel met wegingen ook wil toevoegen, wat moet ik dan nog toevoegen aan de macro?
ben zelf ondertussen ook wat aan het proberen.

Laatst bewerkt:
Nou is hij helemaal perfect :D heel erg bedankt Ronancio. :thumb:

groeten,

sjoemie1985

Graag gedaan.
Gaarne nog de vraag op opgelost zetten.
Bvd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug