• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro waarbij inhoud cel niet mee gekopieerd wordt

• Onderwerp starter Onderwerp starter vvd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vvd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 feb 2009
Mijn probleem is het volgende...
Ik werk momenteel aan ellenlange excellijsten, waarin ik serieus wat opzoekingswerk moet doen op het internet. Om mij het leven wat aangenamer te maken, wil ik een macro maken om een hele reeks stappen in 1 keer te kunnen doen. Ik kan goed werken met macro's en ik ben ook op de hoogte van relatieve macro's, maar dat komt niet tegemoet aan mijn probleem. Het probleem stelt zich wanneer kopieren en plakken als stap in een macro worden opgenomen. Wat zijn de verschillende stappen die ik doe, concreet:

vb:
-ga naar de website http://www.nps.gov/findapark/index.htm#, selecteer vervolgens by name, show all en klik door op Augusta Canal
-selecteer cel A1 in excel met als inhoud: Augusta Canal
-extra - macro - nieuwe macro opnemen - hyperlink_plakken, ctrl + H
-knop relatieve verwijzing indrukken (zorg via beeld - werkbalken dat je macrowerkbalk actief is)
1. rechts klikken in cel A1 - hyperlink...
-ga terug naar de website (alt + tab)
-doe vervolgens alt + d, ctrl + c, alt + tab
-ctrl + v om het webadres te plakken
-enter om te bevestigen
-klik op de knop opname stoppen

Vanaf puntje 1 worden de stappen dus geautomatiseerd door enkel ctrl + h te klikken. De macro zal perfect werken als ik nu op een andere cel ga staan, maar uiteraard zal hij steeds dezelfde inhoud van het webadres kopieren en plakken in het hyperlinkvakje. Terwijl ik steeds iets anders opzoek in bijv deze lijst. De macro kijkt dus steeds letterlijk naar de celinhoud en dit gebeurt steeds wanneer ik probeer een actie kopieren en plakken in de macro op te nemen.
Is daar een oplossing voor? Is daar vbcode voor nodig? Ik ben benieuwd of iemand mij kan helpen.

Groetjes,
Vanessa

Het is mij niet duidelijk wat je wil bereiken. Kan je eventueel een voorbeeldbestandje meesturen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan