• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro werkblad kopieren stopt

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilbert1967

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2004
hallo

met onderstaande code wil ik een bestaand werkblad kopieren maar bij teller = 184 stopt de macro

Code:
 For teller = 4 To 260
    Sheets(teller - 1).Select
    Sheets(teller - 1).Copy After:=Sheets(teller - 1)
    Range("a1").Select
    ActiveCell.FormulaR1C1 = "=+[Map3.xls]Blad1!R" & teller & "C4"

naam = ActiveCell.Cells
    naam = Left(naam, (Len(naam) - 5))
    Sheets(teller).Name = naam
  Next
is er een beperking hoeveel werkbladen er mogen zijn?

mvg wilbert

Voor zulke problemen is er een oplossing: gebruik F8 om door de code te stappen, regel per regel, en F9 om breakpoints te zetten.
Gebruik het Locals window om de waarde van de variabelen op te volgen doorheen de macro.

Waarom heb je zoveel bladen nodig in 1 bestand? Dat heb ik nog nooit gezien / nodig gehad.

Ik denk overigens dat deze code te verkiezen valt (ongetest wel):

Code:
Sub f()
    For teller = 4 To 260
        Sheets(teller - 1).Copy After:=Sheets(teller - 1)
        naam = Workbooks("Map3.xls").Worksheets("Blad1").Range("D" & teller).Value
        Sheets(teller).Name = Left(naam, (Len(naam) - 5))
    Next
End Sub

Beter nog, haal de namen in 1 keer op uit die bewust kolom D, en niet in een lus zoals nu. Gebruik dan het geheugen om vast te stellen wat de naam moet zijn van de tabbladen.

Laatst bewerkt:
hallo
Waarom heb je zoveel bladen nodig in 1 bestand? Dat heb ik nog nooit gezien / nodig gehad.

het is een soort kasboek met elke dag een blad

Beter nog, haal de namen in 1 keer op uit die bewust kolom D, en niet in een lus zoals nu. Gebruik dan het geheugen om vast te stellen wat de naam moet zijn van de tabbladen.

inderdaad het probleem is opgelost door eerst de tabbladen te maken en dan later de namen aan te passen

groeten wilbert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan