• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro werkt maar 1 keer

Status
Niet open voor verdere reacties.

adje30

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2001
Berichten
218
Hallo,

In bijgevoegd bestand heb ik een macro gezet om automatisch een mail te versturen vanuit excel.
Helaas stuurt het maar 1x een mail, daarna niet meer.

Hoe kan ik dit veranderen?

Groet
Adje
 

Bijlagen

  • test.xls
    42 KB · Weergaven: 44
Wat moet wanneer gebeuren dan? De code wordt nu gestart bij het wijzigen van iets in kolom C. En een formule roept geen change_event aan.
 
Laatst bewerkt:
Het is de bedoeling wanneer het aantal dagen tot verval onder de 6 komt er een mail wordt verstuurd.
Dat doet hij 1x daarna niet meer.
 
Laatst bewerkt:
En meer uitleg kan er niet vanaf? De code heb je ergens gevonden en je begrijpt niet wat het doet? Over dit onderwerp zijn heel veel voorbeelden te vinden op dit forum.

-Werk je nog met XL-2003 of ouder?
-Maak van het voorbeeld eens een realistisch voorbeeld.
-Leg duidelijk uit wat de bedoeling is. Wanneer moet de procedure gestart worden? Bij het wijzigen van een cel, bij het openen van het bestand, bij het afsluiten van het bestand?

Alleen een soort van kladblok plaatsen zal vast de lading niet dekken:)
 
Heb ook al heel veel voorbeelden van dit forum (en andere) geprobeerd maar het wil mij niet lukken :confused:

Ik heb absoluut geen ervaring met VBA en je hebt gelijk ................ ik probeer maar wat.
In het document heb ik wat opmerkingen toegevoegd en hoop dat het nu iets duidelijker is.

Maar bedankt dat je wilt helpen :thumb:
 

Bijlagen

  • test.xls
    44 KB · Weergaven: 46
Dat er ergens wat datums en berekening staan had ik al gezien. Volgens mij heb ik een aantal vragen gesteld maar daar zie ik geen reactie op. Een paar comments invoegen was dan ook niet nodig.
 
Sorry, dacht dat het wel duidelijk was.

In kolom D staat een datum die aangeeft wanneer er schoongemaakt is.
In kolom E de datum van vandaag (=VANDAAG())
De geldigheid van de schoonmaak is 31 dagen dit staat vermeld in kolom F, dit is kolom D + 31 dagen.
In kolom J staan het aantal dagen die nog te gaan zijn tot er weer opnieuw schoongemaakt moet worden.
Ik zou graag willen dat wanneer er minder dan 6 dagen te gaan zijn er automatisch een mail verstuurd wordt.

Wanneer ik de macro invoer en vervolgens de formule start waardoor er afgeteld wordt tot onder de 6 dan stuurt excel maar 1x een mail .

Weet absoluut niet of het mogelijk is hoor maar de mail moet eigenlijk verzonden worden zonder dat het bestand geopend hoeft te worden, anders heeft het automatisch verzenden ook niet echt zin.

Ik werk met office 2016

Hoop dat het nu iets duidelijker is
 
Beetje ingewikkeld voorbeeldbestandje.
Misschien kun je hier iets mee.
 

Bijlagen

  • versturen mail bij bereiken datum-2.xlsm
    29,7 KB · Weergaven: 33
Weet absoluut niet of het mogelijk is hoor maar de mail moet eigenlijk verzonden worden zonder dat het bestand geopend hoeft te worden, anders heeft het automatisch verzenden ook niet echt zin.

Als het bestand niet geopend mag worden, dan moet het dus ALTIJD open blijven staan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan