• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro werkt niet bij nieuw werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

fcvdineuropa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 feb 2009
Wij werken met een database-programma waarbij de data kan worden overgezet in een Excel-werkblad. Er wordt dan een nieuwe excelmap geopend, en ik krijg in 5 tabbladen een keurig overzicht. Het probleem zit echter in het volgende: als ik het macro-gedeelte open, dan zijn er geen macro's zichtbaar. Als ik de map opsla onder een naam, de map afsluit en opnieuw open, dan zijn de macro's wel zichtbaar. Is het ook mogelijk dat de macro's wel werken in een nieuw werkblad?

Werken de macro's na heropening van het bestand ?

Ja, dan wel. Het probleem zit hem in het nieuwe werkblad. Daar geeft hij geen macro's weer. Als ik het nieuwe werkblad opsla en opnieuw open, dan verschijnen de macro's wel.

Werkt Alt-F8 niet als je het bestand voor de eerste keer opent ?

Als ik Alt F8 doe, dan opent hij het macro-scherm wel, maar er staan geen macro's in vermeld. Onderin het scherm kan ik dan kiezen "alle geopende werkmappen"/ "deze werkmap"/ "map1". Maar onder alle drie de opties komen er geen macro's tevoorschijn. Alle overige velden blijven grijs. Ik heb zojuist nog even geprobeerd, en ik kom er achter dat als ik het opgeslagen bestand direct open, dat er dan ook nog geen macro's inzitten, maar als ik Excel open, en dan het opgeslagen bestand, dat er dan wel macro's inzitten. Zou het iets te maken hebben met een bepaalde optie in Excel?

Die macro's zitten dan in persnlk.xls

Ok. En kan ik die dan ook tevoorschijn toveren in een nieuw werkblad? Dat is me namelijk nog niet gelukt. In ieder geval bedankt voor je hulp tot zover!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan