Macro werkt niet meer na opslaan onder andere naam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Try2L1

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2011
Beste forum leden,
Ben al een tijdje bezig dit probleem op te lossen.
Ook op dit form gezocht, maar niet gevonden.
Misschien wel de verkeerde zoekvraag gesteld...

Probleem is het volgende.
Ik heb bijgaande macro werkend.
Alleen als ik mijn Exel document een andere naam heb gegeven, bv "151226 Opname" wordt "151227 Opname", dan werkt de macro niet meer.
Heb weinig verstand van VBA en vond het al knap dat ik deze code heb kunnen samenstellen uit allerlei info uit dit forum.
Wie kan me helpen?

Sub actieverijencopie2()
'
' actieverijencopie Macro
'

'
x = Selection.Rows.Count
Range("A" & ActiveCell.Row & ":Z" & ActiveCell.Row).Resize(x).Select
Selection.Copy
Selection.End(xlToLeft).Select
Cells.Find _
(What:="", _
After:=ActiveCell, _
LookIn:=xlValues, _
LookAt:=xlPart, _
SearchOrder:=xlByColumns, _
SearchDirection:=xlNext, _
MatchCase:=False) _
.Activate
ActiveSheet.Paste
End Sub

Die code werkt prima en heeft nergens iets te maken met de naam van je document.
Weet je zeker dat het niet op een ander moment fout gaat?

En doe ons, en jezelf, een plezier en maak je code op met de CODE tags.... Zet [/code] áchter de code, en
Code:
 er vóór, en het ziet er en stuk leesbaarder uit!

Laatst bewerkt:
Beste leden die reageerden.
Sorry, maar ik ben beginner....
Even ter verduidelijking voor mij....
De code, daar bedoelt u mee de bovenstaande rij met VB regels....??
Verder.
Ik denk dat die inderdaad goed is.
Vervolgens ben ik verder aan het zoeke geslagen...........
Misschien helpt de volgende info:n
Als dit bestand onder een andere naam is opgeslagen dan kan ik de macro die ik in het lint heb geplaatst niet starten.
Als ik onder "ontwikkelaars" ga naar "Macro's en druk op "uitvoeren" doet hij het wel.
Nadat ik alles uit het lint verwijder en weer opnieuw in het lint zet, dan werkt de macro weer wel.
Totdat ik het bestand weer onder een andere naam heb opgeslagen.
Ik hoop dat deze aanvullende info wat meer inzicht geeft.

De code, daar bedoelt u mee de bovenstaande rij met VB regels....??
Dat bedoelde ik inderdaad :). Kwestie van het bericht even bewerken, en de tags ervoor en erachter zetten. Je zal vast wel eens goed opgemaakte code gezien hebben op het forum ;).

Als dit bestand onder een andere naam is opgeslagen dan kan ik de macro die ik in het lint heb geplaatst niet starten.
Als ik onder "ontwikkelaars" ga naar "Macro's en druk op "uitvoeren" doet hij het wel.
Nadat ik alles uit het lint verwijder en weer opnieuw in het lint zet, dan werkt de macro weer wel.
Nu vertel je wat anders, namelijk dat de macro het alleen niet doet als je hem vanuit een aparte knop start. En niet, zoals je eerder schreef, dat de macro niet meer werkte. Het helpt als je je informatie volledig geeft.
Je probleem (en je workaround) is volkomen logisch, en dat komt doordat je de macro op een verkeerde plek opslaat. Zeker als je een macro wilt toewijzen aan een vaste knop. Zodra je dat doet, is de verwijzing naar de macro namelijk definitief. Je verwijst dan specifiek in je knop naar een macro die in een vast bestand zit. Verandert het bestand, dan moet je dus ook de knop veranderen. En dat is exact wat je nu doet. Jouw oplossing is dus, in deze situatie, de enige juiste.

Of je een handige oplossing gebruikt, is dan weer een andere vraag. Als je een macro hebt gemaakt die je in meerdere bestanden wilt gebruiken, dan moet je die macro niet in één bestand opslaan. Veel beter is het dan om de macro in je Persoonlijke macromap te bewaren. Daar heb je er één van, die staat altijd op dezelfde plek, en macro's die je daarin opslaat zijn altijd te gebruiken. Kortom: een veel handigere locatie. Bonus: macro's in je Persoonlijke macrobestand kun je zonder problemen in het lint zetten vanwege eerder genoemde voordelen. Omdat het bestand niet verandert (naam, locatie) blijft zo'n knop altijd werken.

Macro werkt niet mee in het lint na opslaan......!!!

Klopt OctaFish.
Bedankt voor je reactie. Dat zijn van de situaties waarin je als je dingen opschrijft en weer terug leest aan het denken gezet wordt.
Daarna ben ik verder aan het proberen geslagen met het genoemde resultaat, vandaar..........
Nu weet ik niet waar ik mijn persoonlijke VBA map kan vinden en hoe ik hem daarin opsla, maar dat ga ik weer uitzoeken.
mvg Leen

Dat laatste is heel simpel. Als je een nieuwe macro maakt, kun je kiezen voor 2 opslaglocaties: actieve bestand en Persoonlijke macromap. Zolang je kiest voor actieve bestand, heb je geen persoonlijke macro's. Dus één keer de keuze veranderen, en het is voor elkaar.

Macro opslaan

Allen bedankt.
Ik ga er mee aan de slag.
Hoe kan ik dit topic sluiten?

Laatst bewerkt:
Bovenin heb je een knop waarmee je de vraag op <Opgelost> kunt zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan