• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro werkt niet na beveiliging werkblad

• Onderwerp starter Onderwerp starter PvdV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

PvdV

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 apr 2010
Beste allemaal,

Ik ben momenteel bezig om een bepaalde tool te maken in excel die straks door een aantal mensen gebruikt zal gaan worden.
In principe werkt alles prima, alleen het werkblad moet beveiligd worden zodat de formules die erin staan (en dat zijn er nogal wat) niet per ongeluk verbouwd kunnen worden. Het blad zit als volgt in elkaar:

De gebruiker moet straks een 2-tal cellen in kunnen vullen als het blad beveiligd is (dit werkt trouwens gewoon goed)
Daarnaast moet de gebruiker ook een keuzerondje aan kunnen klikken. Aan deze keuzerondjes zitten een aantal macro's die dan de juiste berekeningen doorvoeren.

Probleem na beveiligen is nu dat de gebruiker wel gewoon de 2 cellen in kan vullen, maar zodra je een keuzerondje aan wilt klikken komt Excel met een foutmelding. De fout is nummer 1004, de cel is beveiligd dus alleen lezen. Oftewel, om het te kunnen veranderen moet het wachtwoord worden ingevuld. Dat is me allemaal duidelijk, dus ben ik bezig geweest in de programmacode, maar hier ben ik op stuk gelopen.

Wat ik nu heb:
Sub Macro1()

'
' Macro1 Macro
'
'

'
ActiveSheet.Unprotect Password:="....."

Macro's

ActiveSheet.Protect Password:="......"
If ActiveSheet.Protection.AllowFormattingRows = False Then
ActiveSheet.Protect AllowFormattingRows:=True

End If
End Sub

Ik blijf de foutmelding krijgen..

Wie weet wat ik fout doe en hoe ik het voor elkaar moet krijgen dat het blad beveiligd blijft, maar dat men wel de keuzerondjes kan aanklikken zodat de macro's werken.

Alvast bedankt!

Groeten,
Peter

Als je de beveiliging aanzet dan krijg je een hele rij mogelijkheden om NIET te beveiligen. Normaal zijn alleen de bovenste twee mogelijkheden aangevinkt. Onderaan in mijn engelse versie is een optie: "edit objects". Wellicht dat dit werkt.

Hoor nog wel of het al dan niet werkt
Ron

Beste Ron,

Die opties had ik inderdaad al geprobeerd, maar dat werkt helaas ook niet..
In ieder geval bedankt voor je reactie!

Gr,
Peter

Kan je hier een voorbeeld zetten; zonder al te veel vertrouwelijke informatie

Ron

Ik heb het probleem uiteindelijk toch opgelost gekregen, foutje van mezelf! In de code stond ergens een range niet goed aangegeven.

Toch bedankt voor de hulp!

Gr,
Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan