• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro wisselknop werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0453

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 aug 2014
Ik heb een formulier gemaakt die een eindscore moet berekenen door knoppen in te drukken. Elke ingedrukte knop representeert een bepaalde score. Toen ik het maakte werkte het prima, nu werkt het niet meer. Wat doe ik verkeerd? Ik ben nogal onervaren met VBA, dus mogelijk is het overduidelijk.

Daarnaast vraag 2, is het mogelijk om via VBA te zorgen dat bij gegroepeerde wisselknoppen maar één knop tegelijk is ingeschakeld (en dat de andere knoppen automatisch uitschakelen als een knop wordt ingeschakeld)?

Bekijk bijlage Zorgzwaarteformulier PD.xlsm.zip

Ik voor u de eerste 3 buttons aangepast maar weet niet welke waarde elke button moet doorgeven aan H16.

Bijlagen

Vraag 2:
Ik denk dat je keuzerondjes bedoelt?
Als die in dezelfde frame staan kan er automatisch maar ééntje tegelijkertijd worden geactiveerd.

Bekijk bijlage Zorgzwaarteformulier PD 2.1.xlsm.zip@ Cobbe,

bedankt voor de reactie, het werkt nu prima. Het formulier werkte ook niet door een suf foutje van mij. Wat ik nu alleen zie is dat je niet direct kan switchen van knop, de juiste optelling wordt dan niet gedaan. Voorbeeld is dat wanneer ik knop 2 heb ingeschakeld (geeft score 2 in H16) en dan knop 3 inschakel. Knop 2 schakelt automatisch uit (dat is goed), maar H16 springt terug naar 0. Als ik knop 3 nu weer uitschakel en weer inschakel krijg ik wel de juiste score (3) in H16. Kan dat automatisch gaan, zonder het aan en uit hoeven zetten van de knoppen?

Met vriendelijke groet, Paul

Test deze dan eens:
Code:
Private Sub ToggleButton1_Click()
With ToggleButton1
 If .Value = False Then kleur = RGB(190, 190, 190)
  If .Value = True Then kleur = RGB(0, 255, 0)
    .BackColor = kleur
   If .Value = True Then Range("I16").Value = 1
    If .Value = True Then ToggleButton2 = False
     If .Value = True Then ToggleButton3 = False
End With
End Sub
Private Sub ToggleButton2_Click()
With ToggleButton2
     .BackColor = kleur
    If .Value = True Then Range("I16").Value = 2
     If .Value = True Then ToggleButton1 = False
      If .Value = True Then ToggleButton3 = False
End With
End Sub
Private Sub ToggleButton3_Click()
With ToggleButton3
     .BackColor = kleur
    If .Value = True Then Range("I16").Value = 3
     If .Value = True Then ToggleButton1 = False
      If .Value = True Then ToggleButton2 = False
End With
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan