• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Macro wordt niet opgenomen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Snulk

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2005
Ik heb een heel gek probleem: in Excel 365 heb ik een soort agenda. Als een dag voorbij is druk ik op Ctrl-Y en dan worden de bovenste 3 rijen verwijderd zodat het geheel opschuift. Sinds een paar dagen doet die simpele macro het niet meer en het gekke is dat ik 'm ook niet meer kan maken!
Ik geef de macro een naam en ik neem op. Dan stoppen en vervolgens is ie niet te zien. Als ik een ander bestand neem of ik maak een nieuwe dan lukt het wel. Alleen bij deze ene niet. Het bestand is als xlsm opgeslagen.
Ik heb het bijgesloten met klein stuk er uit.
Wie helpt? Dank alvast,
Jos

Bijlagen

Begin met het Verwijderen van alle macro's/modules.

Code:
Sub verwijder()
 Rows("1:3").delete
 application.goto range("A1")
end sub

Als je met een macro wil werken verwijder dan alle samengevoegde cellen. Cellen samenvoegen is enkel nodig als je een kleurboek met plaatjes wil maken.

Ik was misschien niet heel duidelijk. Het gaat er niet om: Hoe maak ik een macro (dat weet ik wel, zeker zo'n simpele), maar de vraag is: waarom kan ik geen macro maken in dit specifieke bestand?
Als ik opneem, verdwijnt ie weer

Omdat je de macro niet opslaat in het bestand maar in de personal.xlsb.

Geen idee, maar er staan 10 opgenomen macro's in de modules in je bestand.

Ik zie het ook ja. Die eerste in modeule 1 is de goede. Hoe kan ik die nu zichtbaar maken in Excel? Ik zie m echt niet

Sneltoetsen Alt+F8.

Nee niet te zien met Alt-F8. Jammer niet op te lossen blijkbaar:(

Als je module1 verwijdert laat hij het wel zien, bij mij tenminste.

Hier niet. Maar maakt niet uit. Gaat er om om 1 simpele macro in dit bestand te maken die 3 regels verwijderd. Lukt iemand dat? Dan zou ik dat graag willen zien in dat bestandje :)

Waarvoor dan? Niemand kon mij zeggen waarom ik geen macro meer kon maken in dit bestand. Daarom als opgelost gemarkeerd. Volgende keer beter

Ik en nog een paar andere hebben de oplossing gegeven, als je een macro op wilde nemen zat module1 in de weg, om de een of andere reden kon je daardoor de rest van de modules niet zien. Weet ook niet waarom maar de mensen hebben er toch tijd ingestoken, alleen al om er naar te kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan