Goedemorgen,
Ik heb een vraag met betrekking tot VBA in Excel
Ik heb een document waarin informatie continue up to date word gehouden. (nieuwe informatie wordt toegevoegd en oude wordt verwijderd)
dit document wordt gedeeld met meerdere gebruikers die er tegelijkertijd in werken
nou heb ik een macro ontwikkeld waarbij de informatie in het document elke 30 minuten automatisch word gesorteerd.
het probleem is echter. wanneer ik in een ander excel document aan het werk ben, wordt macro ook in dit document
uitgevoerd en geeft het een foutmelding dat het subscript buiten het bereik valt. (wat opzich wel logisch is)
Mijn vraag: Hoe kan ik er voor zorgen dat de macro sorteren alleen betrekking heeft op het exceldocument waarvoor het bedoeld is.
de macro ziet er als volgt uit en staat in thisworkbook:
Private Sub Workbook_open()
Application.OnTime Now + TimeValue("00:0:05"), "sorterennieuw"
'
Range("B4:L17").Select
ActiveWorkbook.Sheets("1911 alu99,7").Sort.SortFields.Clear
ActiveWorkbook.Sheets("1911 alu99,7").Sort.SortFields.Add Key:=Range( _
"D4
17"), SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xlAscending, DataOption:= _
xlSortNormal
With ActiveWorkbook.Sheets("1911 Alu99,7").Sort
.SetRange Range("B4:L17")
.Header = xlGuess
.MatchCase = False
.Orientation = xlTopToBottom
.SortMethod = xlPinYin
.Apply
End With
Range("M10").Select
End Sub
Ik hoop dat iemand mij de oplossing kan bieden.
mvg,
Ik heb een vraag met betrekking tot VBA in Excel
Ik heb een document waarin informatie continue up to date word gehouden. (nieuwe informatie wordt toegevoegd en oude wordt verwijderd)
dit document wordt gedeeld met meerdere gebruikers die er tegelijkertijd in werken
nou heb ik een macro ontwikkeld waarbij de informatie in het document elke 30 minuten automatisch word gesorteerd.
het probleem is echter. wanneer ik in een ander excel document aan het werk ben, wordt macro ook in dit document
uitgevoerd en geeft het een foutmelding dat het subscript buiten het bereik valt. (wat opzich wel logisch is)
Mijn vraag: Hoe kan ik er voor zorgen dat de macro sorteren alleen betrekking heeft op het exceldocument waarvoor het bedoeld is.
de macro ziet er als volgt uit en staat in thisworkbook:
Private Sub Workbook_open()
Application.OnTime Now + TimeValue("00:0:05"), "sorterennieuw"
'
Range("B4:L17").Select
ActiveWorkbook.Sheets("1911 alu99,7").Sort.SortFields.Clear
ActiveWorkbook.Sheets("1911 alu99,7").Sort.SortFields.Add Key:=Range( _
"D4

xlSortNormal
With ActiveWorkbook.Sheets("1911 Alu99,7").Sort
.SetRange Range("B4:L17")
.Header = xlGuess
.MatchCase = False
.Orientation = xlTopToBottom
.SortMethod = xlPinYin
.Apply
End With
Range("M10").Select
End Sub
Ik hoop dat iemand mij de oplossing kan bieden.
mvg,