macro x aantal keren uitvoeren op basis van gegeven aantal

Status
Niet open voor verdere reacties.

manueld

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
ik heb een formulier in access. deze bevat bepaalde waarden die overgenomen moeten worden als nieuwe record in een tabel. dit kan ik laten uitvoeren met een macro (ja ik weet dat het ook handmatig kan maar dat wil ik om bepaalde redenen niet) nu staat er in het eerste formulier ook een niet gerelateerd veld waar ik een waarde in typ. vervolgens wil ik op een knop drukken om het aantal keer wat ik heb opgegeven de macro te laten lopen.

hoe kan ik het aantal keer dat de macro loopt bepalen vanuit een waarde uit een niet gerelateerd veld?

Waarom een macro? Vergeet macro's, en ga programmeren in VBA. Da's voor dit soort klussen vele malen makkelijker. Je kunt dan de waarden van een formulier overnemen als DefaultValue voor een veld, zodat ze bij een nieuw record netjes overgenomen worden. Bij het invoeren van een nieuwe waarde in zo'n veld wordt dat dan weer de default, en wordt die gebruikt bij het toevoegen.

Probleem is dat ik acces redelijk uit de voeten kan maar van vb geen kaas heb gegeten.

Als je wel uit de voeten kan met macro's dan weet je gelijk al veel meer van macro's dan ik want ik loop daar met een hele grote boog omheen. Kan ik je dus niet helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan