• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro - Zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

roe

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2007
Berichten
32
Ik heb een bestand met 8 werkbladen - het eerste werkblad is een 'menu'. Met behulp van diverse macro's worden bewerkingen uitgevoerd. Het bestand is bedoeld als voorraadadministratieprogramma - alle ontvangen en uitgegeven goederen, worden op basis van artikelcodes, bijgehouden. Door te zoeken op artikelcodes kan je razendsnel het juiste werkblad terechtkomen.
Graag had ik in het menu een optie 'Zoeken' - ik heb nu verschillende keren een macro geprobeerd te maken, waarbij ik een macro opneem, vervolgens alle werkbladen selecteer, via bewerken Zoeken open ene vervolgens het opnemen van de macro stop.
Bij het uitvoeren van de macro komt het scherm van zoeken niet naar voren - wat doe ik fout of hoe moet ik een dergelijke optie naar voren krijgen?
 
Bedoel je dit?

Code:
Application.Dialogs(xlDialogFormulaFind).Show

Persoonlijk zou ik die boxen niet gebruiken, maar een Inputbox en vragen wat de gebruiker wil opzoeken.

Als je op voorhand al weet wat er gezocht moet worden, dan zou ik helemaal geen boxen gebruiken.

Wigi
 
re zoeken met inputbox

beste roe ik gebruik onderstaande code om te zoeken met een inputbox en krijg keurig een inputbox om de zoekcode in te voeren

suc6 Willem

Code:
Sub ZoekKlantBankGironrHJK1()

Dim C As Range

    Sheets(Array("Data 2006 en > HJK", "Data 2006 en > JSW", "Data < 2006 HJK", _
        "Data < 2006 JSW")).Select

BankGironrzoek:
   If Cells.Find(What:=InputBox("voer bank- of gironr in"), After:=ActiveCell, LookIn:=xlValues, LookAt _
        :=xlPart, SearchOrder:=xlByColumns, SearchDirection:=xlNext, MatchCase:= _
        False, SearchFormat:=False).Activate Then
               Else
               MsgBox ("Bank of Gironummer niet gevonden")
                            
    
      End If
End Sub
 
Scroll hier naar beneden tot

Sub FindCat()

De Inputbox doe je best met

Application.Inputbox()

Wigi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan