• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoornvan

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 feb 2002
Hallo Excellers of jzeedijk,
zie Medicijntabel;
Ik dacht het is ook wel makkelijk om het aantal pillen per dag bij te houden in de historie.
Heb in de macro gekeken en dacht dat is simpel, even een paar regels er bij, maar dat is het dus niet.
Onder de regel Worksheets(3).Cells(Rij, 2) = INR
zet ik Worksheets(3).Cells(Rij, 3) = Maandag enz. maar dat werkt niet zo heb ik ondervonden.
Ik zit al twee avonden van alles uit te proberen maar zonder het goede resultaat.
Als de dosis het zelfde is (bij 2,5 - 3,5) en ik druk dan op de knop veranderd het aantal wel (mag niet).
De formule heb ik veranderd en dat werkt nu goed.
Je moet immers op de knop klikken anders schrijft hij niets in de historie.
Welk boek zou je mij aanraden te kopen om macro's te leren?
Groetjes Hoornvan

Hoi Hoornvan,

Nu even wat meer tijd. Het werkt wel wat jij wilt, maar het macrootje weet niet wat maandag is (dom he, mijn nichtje van vier weet zelfs dat ze maandag naar school moet!).

Als bij 2,5 < INR < 3,5 het aantal niet mag veranderen (dosisopbouw in de week moet hetzelfde blijven),

For i = 1 To 7: Worksheets(3).Cells(Rij, 3 + i) = Cells(11, 3 + i): Next i

de rest hetzelfde.

Overigens de functie Cells doet hetzelfde als Range. Alleen Range is duidelijker omdat het aangeeft welke cel bedoeld wordt. Met Cells verwijs je naar een Rijnummer en een kolomnummer. Voor het variabel positioneren in het werkblad is dat gemakkelijker dan Range. (Worksheets(3).Range("A"&Rij) doet overigens hetzelfde als Worksheets(3).Cells(Rij,1), net als Range("N4") hetzelfde is als Cells(4,14))

Jeroen

Laatst bewerkt:
Hallo jzeedijk,
Ik ga de veranderingen in de macro invoeren en dan moet het goed zijn.
Hartelijk bedankt ik laat het nog wel weten.
Ik ga ook nog even op de pandora site kijken.
Groetjes Hoornvan

hallo jzeedijk,
Volgens mij heb ik de veranderingen goed aangebracht.
Het werkt, alleen niet helemaal korrekt.
Op het blad formule werkt het goed, alleen op het blad historie wordt het niet goed ingevuld.
Als je op historie kijkt heb ik naast Zondag een opmerking geplaatst, dat is duidelijker dan het helemaal schrijven.
Groetjes Hoornvan

Bijlagen

Hoi Hoornvan,

Ik zie al wat er fout gaat. De waarden uit de tabel op blad1 worden eerst ingelezen en daarna vind de plaatsing van de nieuwe INR waarden plaats. De oude gegeven worden vervolgens in de historie gezet.

Ik pas het eerdere bericht aan

Jeroen

Hallo jzeedijk,

Ik heb het aangepast en nu schrijft hij de goede gegevens in de historie.
Alleen als je nu 3,0 in vult dan veranderd hij de dosering maar dat deed hij vanmorgen niet.
De bijlage zit er weer bij, wil je even kijken ofdat ik het goed gedaan heb?
Groetjes Hoornvan

Bijlagen

Hoi Hoornvan,

In de macro staat de regel Range("N4")=0 bij waardoor bij waarden tussen 2,5 en 3,5 N4 gewijzigd wordt. Verwijder deze regel.

Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan