• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

lecxe

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2005
hoi,

is het mogelijk om dmv een macro het volgende te doen:

Als ik op een knop druk moet de macro zoeken naar een bepaalde waarde in een kolom en als ie die waarde heeft gevonden moet er naast een andere waarde zetten.

bijv. ik heb ergens in kolom A een waarde 12, deze moet hij opzoeken en ernaast in kolom B de letter F neerzetten.

Is dit mogelijk?

mvg

om hoeveel waardes gaat het die hij moet zoeken en wat moet hij hiervoor aangeven?

Dit is zeker mogelijk, misschien zelfs zonder macro. Geef eens een uitgebreider voorbeeld (geef liefst een voorbeeld-document mee)...

kunnen een paar honderd waarden worden,

Hij moet dus een bepaalde waarde zoeken en de cel ernaast iets wegzetten.
waar naar hij moet zoeken en wat hij daar wegzet dat komt uit een 2 cellen op het werkblad

Goed, ik hoop dat dit iets is wat je zoekt, want echt veel info geef je natuurlijk niet. :(

Bijlagen

is niet helemaal wat ik zoek,

ik zal zometeen even een voorbeeld maken en bijsluiten

komt ie

Dus door druk op de knop moet ie de 3 namen achter de 7 zetten

Bijlagen

jaa

dat is inderdaad wat ik zoek.

Ik ga wel even zeiken als je het niet erg vind:
Ik heb gemerkt dat de macro niet kijkt naar de nummer(proj.nr.), want als ik nummer 12 en 13 omdraai dan dan vult ie de namen gewoon bij 13 in(waar eerst 12 stond) 0f als ik de reeks bij 200 laat beginnen en ik wil de namen achter nummer 212 dan zet ie em weg bij 414. Is dit aan te passen of is dit niet mogelijk.

En dan nog iets anders, ik wil er nog een knop bij hebben om de namen op te vragen. dus ik tik een nummer in, druk op de knop en de drie namen zouden moeten.
Als dat zou kunnen dan zou ik zo gelukkig zijn :)

Heb het ook even geprobeerd, maar dit zal de bedoeling moeten zijn.

Aangezien ik nog geen verstand heb van Macro's, bekijk ik veel bestanden die men als bijlage toevoegen, nu ga ik er van uit dat jij onder de knop "wegzetten" ook een macro hebt zitten, maar ik kan er niet achter komen hoe ik deze moet bekijken. Of zit dit anders in elkaar...

Gr. De Macro Leek.

visiplan,

onder op de tabblad gaan staan en dan rechtermuisknop- programma code weergeven of alt-f11

En dan nog iets anders, ik wil er nog een knop bij hebben om de namen op te vragen. dus ik tik een nummer in, druk op de knop en de drie namen zouden moeten verschijnen.:)

:D

ik ben er bijna,

ik moet het opvragen, aanpassen en weer opslaan.
Eigenlijk hetzelfde als het opslaan maar dan omgekeerd.
Ik weet niet of dat kan?:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan