• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro

• Onderwerp starter Onderwerp starter Gesus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Gesus

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2006
Hallo,

Ik wil een simpele macro waarbij ik naar het einde van een range ga via end-down en daarna nog één regel verder naar beneden. Via een simpel opgenomen macro kom ik dan uit op

Sub test()
Range("A2").Select
Selection.End(xlDown).Select
Range("A497").Select
End Sub

Maar via end down en daarna down moet je niet altijd op regel 497 uitkomen. De regel is afhankelijk van de hoeveelheid regels die er staan. Hoe los ik dit op?

Je kunt dan het beste de offset gebruiken in plaats van de regel Range("A497").Select

activecell.offset(1,0).select

Thanx!

mogelijk voor jou niet al te moeilijk, maar voor iemand die macro's moet opnemen om te zien hoe ze werken (ik dus) weer een leermoment!

In principe,

Code:
Range("A2").End(xlDown).Offset(1).Select

maar 9 kansen van de 10 is de Select niet nodig.

Wigi

In principe,

Code:
Range("A2").End(xlDown).Offset(1).Select

maar 9 kansen van de 10 is de Select niet nodig.

Wigi

Werkt alleen als je een aan een gesloten range van rijen hebt.
Als je de laatste plus 1 wil vinden kunt je beter
Code:
Range("A65538").End([COLOR="Red"]xlUp[/COLOR]).[COLOR="red"]????[/COLOR].Select
Gebruiken.
Soory maar ik,weet even niet wat de rode waardes moeten zijn.

Wim

Code:
Range("A65536").End(xlUp).Offset(1).Select

Net als de eerdere suggestie (met xlDown) de veronderstelling maakt dat er geen lege rijen mogen zijn, zo maakt deze suggestie met xlUp de veronderstelling dat er geen tekst staat in kolom 1 ONDER de rijen die moeten gedaan worden. Welk van de 2 veronderstellingen is de juiste... ?

En euh... Range("A65538") bestaat niet vóór Excel 2007.

Wigi

Code:
Range("A65536").End(xlUp).Offset(1).Select

Net als de eerdere suggestie (met xlDown) de veronderstelling maakt dat er geen lege rijen mogen zijn, zo maakt deze suggestie met xlUp de veronderstelling dat er geen tekst staat in kolom 1 ONDER de rijen die moeten gedaan worden. Welk van de 2 veronderstellingen is de juiste... ?

En euh... Range("A65538") bestaat niet vóór Excel 2007.

Wigi
Helemaal eens met je eerste veronderstelling.

De tweede is ook waar maar ik weet ook niet waar we naar toe gaan 'groeien' met de komende opvolgers???

Wim

Wimenbeer,
De tweede is ook waar maar ik weet ook niet waar we naar toe gaan 'groeien' met de komende opvolgers???
Het vooraf definieren van de laatste regel kan je opvangen met Rows.Count. In welke versie je dan ook de laatste regel zoekt, je zal altijd de juiste vinden...
Code:
Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Select

Groet, Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan