Macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ladik

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 nov 2008
Hallo,

Ik wil een macro opnemen zodat ik het volgende kan doen:

In een bijv. A1 iets invullen (dit is geen vast gegeven), waarna de aanwijzer na enter springt naar bijv. C1, weer iets invullen waarna de aanwijzer na enter springt naar bijv. A3, enz., enz..

Macro's werken in VBA, daarom verplaatst.

Gebruik, als je de gebruikersinvoer wil controleren/sturen, een userform (vandaar die naam).

Gebruik, als je de gebruikersinvoer wil controleren/sturen, een userform (vandaar die naam).

Ik heb geen idee wat ik hier mee moet!
Alles wat ik wil is een macro opnemen (en niet zelf schrijven) in Excel (met de voorwaarden zoals eerder gesteld).
Hoe kan ik dat doen?

Voor zoiets dien je zelf te gaan programmeren, opnemen met de macro recorder zal maar een beetje helpen.

Voor zoiets dien je zelf te gaan programmeren, opnemen met de macro recorder zal maar een beetje helpen.

OK duidelijk.
Dan zal het voor mij lastig worden (i.v.m. het programmeren).

Als het alleen gaat om het navigeren tussen bepaalde cellen (in jouw voorbeeld dus alleen cellen A1, C1, A3, C3, enz) kun je ook volstaan met cell-protectie. Zet alle cellen (gehele werkblad selecteren) op cell-format 'protected'. En de cellen die wel wijzigbaar zijn (dus waar naar toe genavigeerd moet worden) op niet 'protected'. Dit kan via cell eigenschappen / bescherming.

Als je alles gedaan hebt moet je het werkblad beveiligen (review - Protect sheet) en waarborg dat het vinkje bij de optie "Select locked cells" uitstaat.

Succes!

PS Ik werk vanuit een engelse versie van excel 2007; het is al danig ingeburgerd dat ik niet precies de nederdlandse (en 2003) benamingen meer weet :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan