• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

rooltje

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2009
Beste,

Graag zou ik in het bijgevoegde bestand een macro willen hebben waardoor in het brondbestand (Blad 1) alle gegevens staan en deze gekoppeld wordt in blad 2 (Functiematrix).
Het is de bedoeling dat het hier automatisch in verschijnt, en als er iets gewijzigd wordt, dit automatisch wordt aangepast in de matrix. Wanneer dezelfde functienaam vaker voorkomt in dezelfde grade, dan maar 1 keer in de tabel plaatsen.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Met vriendelijke groet,
Roland

Bijlagen

Macro, hoe kan je weten wanneer je "functienaam E" of "functienaam F" moet gebruiken?

ps gebruik liever geen samengevoegde cellen.

hier een opzetje: maar beantwoord de bovenstaande vraag ook even aub

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo Sylvester Ponten,

Ik zie in je bestand dat op het tabblad Functiematrix uitkomst functienamen 2 keer voorkomen. Wellicht ben ik daar niet geheel duidelijk in geweest.
In het tabblad bronbestand zie je bijv. 3 keer functienaam J voorkomen met 2 keer de schaal 4.2 en 1 keer de schaal 3.2. Wat mijn bedoeling was om in het tabblad functiematrix uitkomst om een functienaam zoals functie naam J in schaal 4.2 slechts één keer in het tabblad functiematrix uitkomst voor komt.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,
Roland

je schrijft:
Wat mijn bedoeling was om in het tabblad functiematrix uitkomst om een functienaam zoals functie naam J in schaal 4.2 slechts één keer in het tabblad functiematrix uitkomst voor komt.
kun je aangeven waar hij dan ingevuld moet worden? hij kan op meerdere plekken.

en wil je de vraag uit post #2 regel 1 ook beantwoorden?

Hallo Sylvester,

Ja dat ziet er al heel goed uit!
Is het mogelijk om bij meerdere functienamen in dezelfde schaal deze in een aparte cel te krijgen? Zij fucntienaam E en F (deze staan nu in één cel).

Met vriendelijke groet,
Roland

Roland, dat kan, maar ze kunnen ook eventueel onder elkaar in 1 cel. zie voorbeeld

als je toch alles in meerdere cellen wil pas ik de function wel aan. laat dat dan even weten.

Bijlagen

Hallo Sylvester,

Als je het zou willen aanpassen zodat elke functienaam apart in een cel komt te staan heel graag.

Met vriendelijke groet,
Roland

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan