• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

rcmb

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2016
Berichten
141
Ik zou graag in mijn spreadsheet een macro actie Bekijk bijlage Test TS.xlsxwillen maken die ik zelf activeren. Hij zou de inhoud van kolom F moeten aanpassen als de inhoud van kolom B "B" is wordt de inhoud van F een negatief getal. Als de inhoud van B "S" is blijft het positief.
 
Beste Ruud,

Waarom wil je hier perse een macro voor hebben? Uit jouw eerdere topics blijkt dat het aanpassen van een macro lastig blijkt. Dit is totaal geen aanval, want ik beschouw mijzelf ook tot deze groep. Ik zal echter er dan wel voor kiezen om niet onnodig macro's te gaan gebruiken als er andere oplossingen voor zijn. Bijvoorbeeld:
Bekijk bijlage Test TS (KL).xlsx
 
mag een formule ook? dit is namelijk vrij eenvoudig te vangen in een formule

PHP:
=ALS(B3="B";C3*D3;ALS(B3="S";-C3*D3))
 

Bijlagen

  • Test TS.xlsx
    26,3 KB · Weergaven: 12
Dank voor je vlugge reactie, geen probleem. Ik vraag het omdat het spreadsheet voordat hij wordt verstuurd geen negatieve getallen mag hebben. vandaar dat ik dacht het is handiger om deze actie te maken nadat hij is verstuurd. Heb wel beetje bijgeleerd. haha
 
Of

PHP:
(1-2*(B3="B"))*C3*D3
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan