• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro

• Onderwerp starter Onderwerp starter bels
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bels

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2015
beste,

heb een macro opgenomen maar deze werkt voor mij enkel op de beginpositie van de macro (in dit vb I3 dan wordt er op deze plaats een K geplaatst , op cel K3 wordt een R geplaatst en zo verder....)

Hoe kan ik deze aanpassen zodanig ik deze gegevens ook kan laten noteren als ik in vak P3 ga staan en dan de macro laat draaien maar dan vanuit positie P3? ( dus K in P3, K in Q3, R in R3,...) Kan ik in range aangeven starten vanuit positie cursor?

Sub UITROL()

Range("I3").Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = "K"
Range("J3").Select
Range("K3").Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = "R"
Range("L3").Select
Range("M3").Select
Range("I4").Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = "AV"
Range("J4").Select
Range("K4").Select
Range("L4").Select
Range("M4").Select

End Sub

Als je snel antwoord wil plaats je best een voorbeeldbestand

Bekijk bijlage voorbeeld uitrol.xlsm

bestand en macro bijgevoegd.

Heb er nu 2 weken ingeplaatst maar zou , in dit voorbeeld mijn macro(week 1 of week2) willen kiezen in een nieuwe positie (bv week drie wil ik macro van week 1 uitvoeren ) (en dit natuurlijk uitbreiden naar 10 verschillende macro's en veel meer rijen toevoegen maar da lukt me dan zelf wel hopelijk...)

zo:
Code:
Sub SjonR()
ActiveCell.Resize(, 10) = Array("K", "K", "R", "K", "K", "AV", "K", "K", "K", "K")
End Sub

Laatst bewerkt:
Code:
Sub M_snb()
   ActiveCell.Resize(, 10) = split("K K R K K AV K K K K")
End Sub

Beste,

Mijn excuses voor de uitleg maar bovenstaande is niet echt de oplossing voor mijn probleem...

In het bijgevoegde voorbeeld zien jullie macro : uitrolweek1 en macro: uitrolweek2 ==> als ik macro uitrolweek1 laat uitvoeren zal steeds de gegevens van heel de blok (gele) ingevuld worden, als ik macro uitrolweek2 laat uitvoeren zullen de gegevens in blok (groen) ingevuld worden. In dit voorbeeld zal de macro uitrolweek1 starten in positie B3 en macro uitrolweek2 starten in positie I3 .

Mijn vraag is nu : kan ik zowel macro uitrolweek1 als macro uitrolweek2 bv laten starten op positie P3 ? of op positie W3 (of andere...) ?

hopelijk is deze vraagstelling wel duidelijk ?
Bekijk bijlage uitrolbis.xlsm

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan