• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

hdegeus73

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2019
Beste ,

Ik ben op zoek naar een macro die voor mij een regel kopieert uit een ander tabblad als ik aan een voorwaarden wordt voldaan.
Bijvoorbeeld, als er in de kolom locatie de letters ZS staan, dan wil ik dat die hele regel gekopieerd wordt naar het tabblad ZS

Zie excel sheet

Bijlagen

En ook verwijderd uit het tabblad van herkomst?

Bijvoorbeeld

Code:
Sub copy()
Dim j As Integer
Set Master = ActiveWorkbook.Worksheets(1)
Set Target = ActiveWorkbook.Worksheets("ZS")
lastrow = Range("G1").End(xlDown).Row
j = 2
For Each c In Master.Range("G1:G" & lastrow)
    If c = "ZS" Then
       Master.Rows(c.Row).copy Target.Rows(j)
       j = j + 1
    End If
Next c
End Sub

Laatst bewerkt:
of een autofilter op die waarde en daarop alle gefilterde lijnen doorkopieren en de filter terug uitzetten.

@jkpieterse,
Die powerquery komt hier steeds vaker terug en lijkt een krachtig en veelzijdig tool te zijn.
Heb je ergens een aanbevelenswaardige link met beschrijvingen en voorbeelden.
Als ik iets probeer na te bouwen of aan het experimenteren sla, dan lukt eea. nooit.

@digicafee, dat is alvast een begin, die documentatie van Microsoft zelf is vaak nogal algemeen en saai.
Toch bedankt.

Ik vind ook vrij veel boeken door te googlen, maar allemaal Engelstalig en betalend ....

Betalende boeken wil ik ook wel! :p

Da's een leuke link @jkpieterse, waarbij de opzet een beetje hetzelfde is al de opzet van Peltier voor het maken van grafieken. Niet direct makkelijk te volgen en kost gewoon veel zelfstudie;)

Waarom mensen zich nog druk maken om een taal ontgaat mij. Google vertalen geeft soms wat kromme zinnen maar is over het algemeen best leesbaar. :)

PQ kost ook veel (zelf)studie. Heel krachtig en dus veel om te leren.

@TS, sorry om je topic te kapen.
@JKPieterse et al., bedankt, nu weet ik wat ik in het volgende verlof zal lezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan