Macroformule om een autofilter selectie te maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

MauriceLangeweg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 aug 2012
Berichten
4
Hallo,

Na veel zoekwerk en mijn cursusboek 3 keer doorgepluisd te hebben, wil ik toch eens proberen om via dit forum tot een oplossing te komen.

Dagelijks maak ik een een dump vanuit ons ERP systeem met alle openstaande inkooporders. Ik selecteer (in het kort) met behulp van een macro de file van gisteren en de nieuwe dump van vandaag deze worden dan correct opgemaakt en met elkaar gecombineerd om notities die ik gisteren bij een orderregel gezet heb vandaag terug te kunnen zien. Zo bouw je historie op en weet je precies wat er op een order speelt (ook van mijn collega inkopers en vice versa)

Het werkt perfect, het enigste wat me niet automatisch lukt en ik dus telkens handmatig moet blijven doen is het selecteren van orders die meer dan 2 werkdagen in achterstand staan en orders die ouder zijn dan 5 werkdagen en nog onbevestigd zijn.
de orders in achterstand selecteer ik nu als volgt:
Middels de autofilter kies ik alle leveringen in de kolom actual delivery date ouder dan 2 dagen terug en zet in een aparte kolom (kolom E)van de betreffende lijnen order in backlog

de onbevestigde orders selecteer ik als volgt:
orderdate langer dan 5 werkdagen terug, vervolgens selecteer ik de lege cellen in de kolom confirmed date en daarna nogmaals de lege kolommen in the unaccepted confirmed date kolom. van de lijnen die overblijven zet ik dan in kolom E unconfirmed.

Als ik dan kolom E filter op nonblanks dan weet ik direct welke orders we moeten najagen.

Iemand een idee hoe ik dit programmeer? met het opnemen en knippen/plakken van een macro lukt dit helaas niet.

Hoop dat dit duidelijk is, of moet ik een bestandje toeveoegen?

hartelijk Dank
Maurice
 
Heb je al eens gedacht aan een filter op een ander blad, of moet dat in vba code zijn.
 
Kijk!

Hi,
Ik heb het zo gedaan voor 'Te laat' want daar werkt het wel. Ik vermoed dat de kolom Actual delivery date niet de juiste dateformat heeft ,want de methode die ik gebruikt heb werkt wel bij andere kolommen.

Bekijk bijlage 20120820-helpmij.xlsm

Probeer hier iets mee te doen.

Groet,

XLFAC
 
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb het nu met behulp van een externe collega opgelost
middels een inputbox bepaal ik de variable van het aantal dagen waarop gefilterd moet worden.
vervolgens maakt een dubbele ALS.DAN formule de selectie, de macro kopieert de resultaten en plakt de uitkomsten als waarden. Het is zo i=eenvoudig en doeltreffend opgelost. Sterker nog als ik de criteria wil veranderen hoef ik ook niet de hele macro aan te passen maar enkel de formule.

Groeten en nogmaals bedankt
Maurice
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan